Metacognitive strategies and reading comprehension in university students

Descripción del Articulo

The objective of this research study was to determine the influence of metacognition on the reading comprehension of students of a university in Lima (Peru). Methodologically, the hypothetical deductive method was used, with a quantitative approach and quasi-experimental design. The sample consisted...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Alcas Zapata, Noel, Alarcón Diaz, Mitchell Alberto, Alarcón Diaz, Henry Hugo, Gonzáles LLontop, Rosa, Rodríguez Fuentes, Antonio
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2019
Institución:Universidad Peruana Unión
Repositorio:Revistas Universidad Peruana Unión
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/348
Enlace del recurso:https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/348
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:meta-comprehension
metacognitive strategies
reading comprehension
comprehension control.
metacomprensión
estrategias metacognitivas
comprensión lectora
control de la comprensión.
Descripción
Sumario:The objective of this research study was to determine the influence of metacognition on the reading comprehension of students of a university in Lima (Peru). Methodologically, the hypothetical deductive method was used, with a quantitative approach and quasi-experimental design. The sample consisted of 62 students belonging to the specialty of education. The descriptive and inferential results demonstrated the influence of metacognition on the reading comprehension of the participating subjects. In all cases, the expected outcome was achieved, evidencing the effectiveness of the intervention carried out.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).