Metacognitive strategies and reading comprehension in university students
Descripción del Articulo
The objective of this research study was to determine the influence of metacognition on the reading comprehension of students of a university in Lima (Peru). Methodologically, the hypothetical deductive method was used, with a quantitative approach and quasi-experimental design. The sample consisted...
Autores: | , , , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2019 |
Institución: | Universidad Peruana Unión |
Repositorio: | Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/348 |
Enlace del recurso: | https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/348 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | meta-comprehension metacognitive strategies reading comprehension comprehension control. metacomprensión estrategias metacognitivas comprensión lectora control de la comprensión. |
Sumario: | The objective of this research study was to determine the influence of metacognition on the reading comprehension of students of a university in Lima (Peru). Methodologically, the hypothetical deductive method was used, with a quantitative approach and quasi-experimental design. The sample consisted of 62 students belonging to the specialty of education. The descriptive and inferential results demonstrated the influence of metacognition on the reading comprehension of the participating subjects. In all cases, the expected outcome was achieved, evidencing the effectiveness of the intervention carried out. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).