PERCEPTUAL MAP TEACHING STRATEGY

Descripción del Articulo

This paper comprises the design of a strategy to teach perceptual mapping in a Brand Management course, adding a modeling technique in order to elaborate such maps. Perceptual maps are tools used to analyze the positioning of a brand, and are taught in undergraduate and graduate courses. However, ve...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Chipoco, Mario
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2016
Institución:Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
Repositorio:Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
Lenguaje:inglés
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.upc.edu.pe:article/447
Enlace del recurso:https://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/447
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:perceptual map
multilinear regression
factor analysis
teaching strategy
mapa perceptual
regresión multilineal
análisis factorial
estrategia de enseñanza
regressão linear múltipla
análise fatorial
estratégia de ensino
Descripción
Sumario:This paper comprises the design of a strategy to teach perceptual mapping in a Brand Management course, adding a modeling technique in order to elaborate such maps. Perceptual maps are tools used to analyze the positioning of a brand, and are taught in undergraduate and graduate courses. However, very frequently a purely descriptive and theoretical framework is used, disregarding the mechanisms to construct them. Methods based on multiple linear regression and factorial analysis are presented as modeling tools to explain and foster a better understanding of this subject in class.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).