Creation of development zones of metathinking with productive or creative writing

Descripción del Articulo

This article presents an instrument to evaluate productive or creative writing at school. The author asumes Vigotsky’s theory about the Zone of Proximal Development (ZPD) in order to develope metathinking with tasks of productive and creative writings.
Detalles Bibliográficos
Autor: Chávez Zamora, Jose M.
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2006
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/4031
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/4031
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:productive writing
metathinking
zone of proximal development
escritura productiva o creativa
metapensamiento
zona de desarrollo próximo
Descripción
Sumario:This article presents an instrument to evaluate productive or creative writing at school. The author asumes Vigotsky’s theory about the Zone of Proximal Development (ZPD) in order to develope metathinking with tasks of productive and creative writings.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).