Comparison of the Method of Learning Based on Problems (ABP) Versus a Traditional Method Applied to the Pharmaceutical Attention (P A)
Descripción del Articulo
To apply the PBl method oriented to PH C to measure the efficiency of this form of training in the learning of the critical stages of pharmacotherapy follow-up, such as the determinaban of DRPs and the formulation c>f the therapeutic plan. In the control group (n = 32 Ph Ch) only 5 participan...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2008 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/4932 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/farma/article/view/4932 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Problem-based learning (PBL) Pharmaceutical Care (Ph C) Ph C Training Drug Related Problems (DRP) Aprendizaje Basado en Problemas (ABP) Atencion Farmaceutica (AF) Capacitación en AF Problemas Relacionados al Medicamento (PRM) |
Sumario: | To apply the PBl method oriented to PH C to measure the efficiency of this form of training in the learning of the critical stages of pharmacotherapy follow-up, such as the determinaban of DRPs and the formulation c>f the therapeutic plan. In the control group (n = 32 Ph Ch) only 5 participants (16%) correctly identify health problems, 26 (81%) correctly identifies the DRP, in the intervention group (n = 14 Ph Ch) all do it properly. On the literature review, 47% of participants believe that this is important to determine DRP of the group control, whereas 64% does it en the group with intervention. Regarding the formulation of the therapeutic drug plan, 50% of the control group and 71% of the group with intervcntion, identify like important the exposition of aims. Evaluating the resulted averages obtained like puntaje or total qualification on a maximum of 20 points obtained a value t (95%) of 7.64 (p |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).