Evidence-based learning as a didactic strategy influences the production of functional texts in university students
Descripción del Articulo
The objective of the research was to demonstrate that evidence-based learning as a didactic strategy influences the production of functional texts in university students. For this, the following methodology was used: quantitative approach, experimental level, quasi-experimental design. For data coll...
| Autores: | , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2023 |
| Institución: | Universidad Nacional Hermilio Valdizan |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistas.unheval.edu.pe:article/1723 |
| Enlace del recurso: | http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/1723 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | aprendizaje basado en evidencias producción de textos funcionales estrategia didáctica pedagogía textos evidence-based learning production of functional texts teaching strategy pedagogy texts |
| Sumario: | The objective of the research was to demonstrate that evidence-based learning as a didactic strategy influences the production of functional texts in university students. For this, the following methodology was used: quantitative approach, experimental level, quasi-experimental design. For data collection, the observation and survey technique was used: the instrument used was the rubric —differential semantic scale—, and knowledge test —measures the intellectual part—. To express the data, visual representations, tables and figures were used, obtained through the SPSS v.26 software. The statistical results allowed us to test the hypothesis through the Mann-Whitney U, indicating that the experimental group presents a better result in relation to the control group. In conclusion, evidence-based learning is an advantage for the development of the production of functional texts. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).