Grupo Televisa facing the digital convergence and the new technologies: economic analysis (2003-2009)

Descripción del Articulo

New technologies have impacted content offered by the principal communications companies in Mexico as well as consumer habits and uses of media in society as a whole. The telecommunications industry, as well as other industries related to the media sector have even received a new name: multi-media i...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Gutiérrez-Rentería, María Elena
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2022
Institución:Universidad de Piura
Repositorio:Revista de Comunicación
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.udep.edu.pe:article/2781
Enlace del recurso:https://revistadecomunicacion.com/article/view/2781
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:economía de los medios
empresa informativa
integración horizontal
integración vertical
industria audiovisualación
media economy
media companies
vertical and horizontal integration
audiovisual industry
market
id REVUDEP_187007a8af90142d2843d897f272a2f2
oai_identifier_str oai:revistas.udep.edu.pe:article/2781
network_acronym_str REVUDEP
network_name_str Revista de Comunicación
repository_id_str
spelling Grupo Televisa facing the digital convergence and the new technologies: economic analysis (2003-2009)Grupo Televisa ante la convergencia digital y las nuevas tecnologías: análisis económico (2003-2009)Gutiérrez-Rentería, María Elena economía de los mediosempresa informativaintegración horizontalintegración verticalindustria audiovisualaciónmedia economymedia companiesvertical and horizontal integrationaudiovisual industrymarketNew technologies have impacted content offered by the principal communications companies in Mexico as well as consumer habits and uses of media in society as a whole. The telecommunications industry, as well as other industries related to the media sector have even received a new name: multi-media information industry. This article presents the strategies of the business and a financial analysis of the period 2003-2008 of Grupo Televisa, the most important multimedia company in the Hispanic market of Latin American, one of the current participants in the telecommunications industry in Mexico.Las nuevas tecnologías han repercutido en la oferta por las principales empresas nacionales de comunicación y en los usos y hábitos respecto al consumo de medios por parte de la sociedad en general. La industria de las telecomunicaciones, al igual que otras relacionadas al sector de los medios, ha recibido, incluso, un nombre nuevo: multimedia-information industry. En este artículo se presenta un análisis financiero del periodo 2003-2008 de Grupo Televisa, la empresa multimedia que más destaca en el mercado hispano de Latinoamérica y que actualmente participa también en la industria de las telecomunicaciones en México.Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2022-05-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairstextArtículo evaluado por parestextoapplication/pdfhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2781Revista de Comunicación; Vol. 9 No. 1 (2010); 26-41Revista de Comunicación; Vol. 9 Núm. 1 (2010); 26-412227-14651684-0933reponame:Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2781/2300Derechos de autor 2022 Revista de Comunicaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.udep.edu.pe:article/27812022-05-29T00:56:13Z
dc.title.none.fl_str_mv Grupo Televisa facing the digital convergence and the new technologies: economic analysis (2003-2009)
Grupo Televisa ante la convergencia digital y las nuevas tecnologías: análisis económico (2003-2009)
title Grupo Televisa facing the digital convergence and the new technologies: economic analysis (2003-2009)
spellingShingle Grupo Televisa facing the digital convergence and the new technologies: economic analysis (2003-2009)
Gutiérrez-Rentería, María Elena
economía de los medios
empresa informativa
integración horizontal
integración vertical
industria audiovisualación
media economy
media companies
vertical and horizontal integration
audiovisual industry
market
title_short Grupo Televisa facing the digital convergence and the new technologies: economic analysis (2003-2009)
title_full Grupo Televisa facing the digital convergence and the new technologies: economic analysis (2003-2009)
title_fullStr Grupo Televisa facing the digital convergence and the new technologies: economic analysis (2003-2009)
title_full_unstemmed Grupo Televisa facing the digital convergence and the new technologies: economic analysis (2003-2009)
title_sort Grupo Televisa facing the digital convergence and the new technologies: economic analysis (2003-2009)
dc.creator.none.fl_str_mv Gutiérrez-Rentería, María Elena
author Gutiérrez-Rentería, María Elena
author_facet Gutiérrez-Rentería, María Elena
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv economía de los medios
empresa informativa
integración horizontal
integración vertical
industria audiovisualación
media economy
media companies
vertical and horizontal integration
audiovisual industry
market
topic economía de los medios
empresa informativa
integración horizontal
integración vertical
industria audiovisualación
media economy
media companies
vertical and horizontal integration
audiovisual industry
market
description New technologies have impacted content offered by the principal communications companies in Mexico as well as consumer habits and uses of media in society as a whole. The telecommunications industry, as well as other industries related to the media sector have even received a new name: multi-media information industry. This article presents the strategies of the business and a financial analysis of the period 2003-2008 of Grupo Televisa, the most important multimedia company in the Hispanic market of Latin American, one of the current participants in the telecommunications industry in Mexico.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-05-28
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Article evaluated by pairs
text
Artículo evaluado por pares
texto
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistadecomunicacion.com/article/view/2781
url https://revistadecomunicacion.com/article/view/2781
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistadecomunicacion.com/article/view/2781/2300
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2022 Revista de Comunicación
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2022 Revista de Comunicación
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad de Piura. Facultad de Comunicación
publisher.none.fl_str_mv Universidad de Piura. Facultad de Comunicación
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Comunicación; Vol. 9 No. 1 (2010); 26-41
Revista de Comunicación; Vol. 9 Núm. 1 (2010); 26-41
2227-1465
1684-0933
reponame:Revista de Comunicación
instname:Universidad de Piura
instacron:UDEP
instname_str Universidad de Piura
instacron_str UDEP
institution UDEP
reponame_str Revista de Comunicación
collection Revista de Comunicación
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1741978022705102848
score 13.754011
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).