Sensory materials Montessori in the development of the notion of seriation in infants of five years
Descripción del Articulo
The objective of the present investigation was to determine the influence of the sensory materials Montessori in the development of the notion of seriation in infants of five years of an educational institution of Comas, 2016; Experimental design of quasi-experimental type, of longitudinal cut, with...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2018 |
Institución: | Universidad César Vallejo |
Repositorio: | Revistas - Universidad César Vallejo |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/401 |
Enlace del recurso: | http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/eduser/article/view/401 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Materiales Sensaciones Noción de seriación Infantes Materials Sensations Notion of seriation Infants |
Sumario: | The objective of the present investigation was to determine the influence of the sensory materials Montessori in the development of the notion of seriation in infants of five years of an educational institution of Comas, 2016; Experimental design of quasi-experimental type, of longitudinal cut, with a population of 50 infants, the information was obtained by means of the individualized administration of a valuation scale with Likert-type responses, for the analysis of data the statistical program SPSS version 22 was used From the results obtained it was found that the Montessori materials favor the development of the notion of seriation in infants of five years. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).