Self-regulated learning and intrinsic motivation in students of the UNMSM
Descripción del Articulo
This research includes a scientific contribution that allowed determining the relationship between self-regulated learning and intrinsic motivation in students of the IV cycle of the Professional School of Physical Education of the Faculty of Education of the Universidad Nacional Mayor de San Marcos...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2021 |
Institución: | Universidad César Vallejo |
Repositorio: | Revistas - Universidad César Vallejo |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/244 |
Enlace del recurso: | http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/244 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Aprendizaje autorregulado Motivación intrínseca Desarrollo profesional Self-regulated learning Intrinsic motivation Professional development |
Sumario: | This research includes a scientific contribution that allowed determining the relationship between self-regulated learning and intrinsic motivation in students of the IV cycle of the Professional School of Physical Education of the Faculty of Education of the Universidad Nacional Mayor de San Marcos. It was developed a quantitative approach, with the bases of the correlational-descriptive and non-experimental design. The surveys were applied to 91 students and allowed establishing a relationship between the variables. Thus, it was concluded that there is an association and a direct and highly significant relationship between self-regulated learning and intrinsic motivation of the study population. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).