Sociomotor interaction techniques in the development of body expression in primary school students

Descripción del Articulo

The objective of the present investigation was to determine the effects of the sociomotor interaction techniques on the corporal expression in students of a particular educational institution of the Rímac, 2016 and it arises in response to the problems presented in the educational institution regard...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Jimenez Cueva, Alex Ylde, Ledesma Pérez, Fernando
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2018
Institución:Universidad César Vallejo
Repositorio:Revistas - Universidad César Vallejo
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/399
Enlace del recurso:http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/eduser/article/view/399
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Sociomotricidad
Expresión corporal
Comunicación
Expresión
Creatividad
Sociomotricity
Body expression
Communication
Expression
Creativity
id REVUCV_11c9a66103c176709610e081c01bd2a7
oai_identifier_str oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/399
network_acronym_str REVUCV
network_name_str Revistas - Universidad César Vallejo
repository_id_str
spelling Sociomotor interaction techniques in the development of body expression in primary school studentsTécnicas de interacción sociomotriz en el desarrollo de la expresión corporal en estudiantes de primariaJimenez Cueva, Alex Ylde Ledesma Pérez, Fernando SociomotricidadExpresión corporalComunicaciónExpresiónCreatividadSociomotricityBody expressionCommunicationExpressionCreativityThe objective of the present investigation was to determine the effects of the sociomotor interaction techniques on the corporal expression in students of a particular educational institution of the Rímac, 2016 and it arises in response to the problems presented in the educational institution regarding the development of one of the dimensions of the area of physical education obeying a quantitative design of experimental type and using as a data collection instrument a checklist, in a sample of 30 students. The results obtained indicated that the techniques of socio-motor interaction have an effect on the development of body expression, according to the Wilcoxon signedrank test (, 002 ≤, 05), thus concluding that if the students work with the techniques then they will develop your body expression.La presente investigación tuvo como objetivo determinar los efectos de las técnicas de interacción sociomotriz en la expresión corporal en estudiantes de una institución educativa particular del Rímac, 2016 y surge como respuesta a la problemática presentada en la institución educativa en cuanto al desarrollo de una de las dimensiones del área de educación física obedeciendo a un diseño cuantitativo de tipo experimental y utilizándose como instrumento de recolección de datos una lista de cotejo, en una muestra de 30 estudiantes. Los resultados obtenidos indicaron que las técnicas de interacción socio motriz tienen efecto en el desarrollo de la expresión corporal, según la prueba de rangos con signo de Wilcoxon (,002 ≤ ,05), concluyendo así que si los estudiantes trabajan con las técnicas entonces desarrollarán su expresión corporal.Universidad César Vallejo2018-06-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/eduser/article/view/39910.18050/RevEduser.v5n1a2REVISTA EDUSER; Vol. 5 Núm. 1 (2018); 55-622412-2769reponame:Revistas - Universidad César Vallejoinstname:Universidad César Vallejoinstacron:UCVspahttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/eduser/article/view/399/377https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/3992021-09-22T22:59:07Z
dc.title.none.fl_str_mv Sociomotor interaction techniques in the development of body expression in primary school students
Técnicas de interacción sociomotriz en el desarrollo de la expresión corporal en estudiantes de primaria
title Sociomotor interaction techniques in the development of body expression in primary school students
spellingShingle Sociomotor interaction techniques in the development of body expression in primary school students
Jimenez Cueva, Alex Ylde
Sociomotricidad
Expresión corporal
Comunicación
Expresión
Creatividad
Sociomotricity
Body expression
Communication
Expression
Creativity
title_short Sociomotor interaction techniques in the development of body expression in primary school students
title_full Sociomotor interaction techniques in the development of body expression in primary school students
title_fullStr Sociomotor interaction techniques in the development of body expression in primary school students
title_full_unstemmed Sociomotor interaction techniques in the development of body expression in primary school students
title_sort Sociomotor interaction techniques in the development of body expression in primary school students
dc.creator.none.fl_str_mv Jimenez Cueva, Alex Ylde
Ledesma Pérez, Fernando
author Jimenez Cueva, Alex Ylde
author_facet Jimenez Cueva, Alex Ylde
Ledesma Pérez, Fernando
author_role author
author2 Ledesma Pérez, Fernando
author2_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Sociomotricidad
Expresión corporal
Comunicación
Expresión
Creatividad
Sociomotricity
Body expression
Communication
Expression
Creativity
topic Sociomotricidad
Expresión corporal
Comunicación
Expresión
Creatividad
Sociomotricity
Body expression
Communication
Expression
Creativity
description The objective of the present investigation was to determine the effects of the sociomotor interaction techniques on the corporal expression in students of a particular educational institution of the Rímac, 2016 and it arises in response to the problems presented in the educational institution regarding the development of one of the dimensions of the area of physical education obeying a quantitative design of experimental type and using as a data collection instrument a checklist, in a sample of 30 students. The results obtained indicated that the techniques of socio-motor interaction have an effect on the development of body expression, according to the Wilcoxon signedrank test (, 002 ≤, 05), thus concluding that if the students work with the techniques then they will develop your body expression.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-06-10
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/eduser/article/view/399
10.18050/RevEduser.v5n1a2
url http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/eduser/article/view/399
identifier_str_mv 10.18050/RevEduser.v5n1a2
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/eduser/article/view/399/377
dc.rights.none.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad César Vallejo
publisher.none.fl_str_mv Universidad César Vallejo
dc.source.none.fl_str_mv REVISTA EDUSER; Vol. 5 Núm. 1 (2018); 55-62
2412-2769
reponame:Revistas - Universidad César Vallejo
instname:Universidad César Vallejo
instacron:UCV
instname_str Universidad César Vallejo
instacron_str UCV
institution UCV
reponame_str Revistas - Universidad César Vallejo
collection Revistas - Universidad César Vallejo
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1845611547275034624
score 12.773366
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).