Sociomotor interaction techniques in the development of body expression in primary school students
Descripción del Articulo
The objective of the present investigation was to determine the effects of the sociomotor interaction techniques on the corporal expression in students of a particular educational institution of the Rímac, 2016 and it arises in response to the problems presented in the educational institution regard...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2018 |
Institución: | Universidad César Vallejo |
Repositorio: | Revistas - Universidad César Vallejo |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/399 |
Enlace del recurso: | http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/eduser/article/view/399 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Sociomotricidad Expresión corporal Comunicación Expresión Creatividad Sociomotricity Body expression Communication Expression Creativity |
Sumario: | The objective of the present investigation was to determine the effects of the sociomotor interaction techniques on the corporal expression in students of a particular educational institution of the Rímac, 2016 and it arises in response to the problems presented in the educational institution regarding the development of one of the dimensions of the area of physical education obeying a quantitative design of experimental type and using as a data collection instrument a checklist, in a sample of 30 students. The results obtained indicated that the techniques of socio-motor interaction have an effect on the development of body expression, according to the Wilcoxon signedrank test (, 002 ≤, 05), thus concluding that if the students work with the techniques then they will develop your body expression. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).