Problematizando la «mermelada»: la publicidad estatal y su influencia en la agenda de los medios en el Perú
Descripción del Articulo
This article examines the influence of state advertising on the media in Peru, focusing on the concept of «mermelada», a term used to describe the exchange of economic or advertising favors between the state and the media in return for favorable coverage. Through a review of the literature on media...
Autores: | , |
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Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2024 |
Institución: | Universidad Científica del Sur |
Repositorio: | Revistas - Universidad Científica del Sur |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.cientifica.edu.pe:article/1966 |
Enlace del recurso: | https://revistas.cientifica.edu.pe/index.php/desdeelsur/article/view/DES-1604-2024-0058 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Periodismo comunicación información pública comunicación política Journalism communication public information political communication |
Sumario: | This article examines the influence of state advertising on the media in Peru, focusing on the concept of «mermelada», a term used to describe the exchange of economic or advertising favors between the state and the media in return for favorable coverage. Through a review of the literature on media capture and a quantitative analysis of historical data on state advertising investment, the study concludes that, while the narrative of «mermelada» has gained strength in political discourse, the state's actual ability to capture major media outlets is in decline. |
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Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
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