Problematizando la «mermelada»: la publicidad estatal y su influencia en la agenda de los medios en el Perú

Descripción del Articulo

This article examines the influence of state advertising on the media in Peru, focusing on the concept of «mermelada», a term used to describe the exchange of economic or advertising favors between the state and the media in return for favorable coverage. Through a review of the literature on media...

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Detalles Bibliográficos
Autores: Cordero, Jaime, Cordero Cabrera, Jaime
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2024
Institución:Universidad Científica del Sur
Repositorio:Revistas - Universidad Científica del Sur
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.cientifica.edu.pe:article/1966
Enlace del recurso:https://revistas.cientifica.edu.pe/index.php/desdeelsur/article/view/DES-1604-2024-0058
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Periodismo
comunicación
información pública
comunicación política
Journalism
communication
public information
political communication
Descripción
Sumario:This article examines the influence of state advertising on the media in Peru, focusing on the concept of «mermelada», a term used to describe the exchange of economic or advertising favors between the state and the media in return for favorable coverage. Through a review of the literature on media capture and a quantitative analysis of historical data on state advertising investment, the study concludes that, while the narrative of «mermelada» has gained strength in political discourse, the state's actual ability to capture major media outlets is in decline.
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