The quaternity of learning styles and the Phisca-tawa code in the Inca educational system
Descripción del Articulo
The educational theory of learning styles seeks to develop meaningful learning in students, to achieve adequate professional skills, being a relevant pedagogical vision in the current educational field. On the other hand, current research is rediscovering the Inca worldview, and allowing the theoriz...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/22790 |
Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/22790 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Learning styles Inca worldview Phisca-Tawa code Inca educational system Estilos de aprendizaje Cosmovisión inca Código Phisca-tawa Sistema educativo inca Estilos de aprendizagem Visão de mundo Inca Código Phisca-Tawa Sistema educacional inca |
Sumario: | The educational theory of learning styles seeks to develop meaningful learning in students, to achieve adequate professional skills, being a relevant pedagogical vision in the current educational field. On the other hand, current research is rediscovering the Inca worldview, and allowing the theorizing of a good learning system called in Quechua allinta, based on a code of evaluative principles that allowed training specialists in various fields of knowledge, known as kamayoq. This study allows us to analyze the possible parallelism of current learning styles with the ancient educational worldview of the Incas, because despite referring to different educational contexts, they allowed the achievement of the technical abilities of the Inca kamayoq, similar to the skills of the current professional. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).