Children's songs in the development of oral expression in children at the initial level. Private educational institution “Virgen de Copacabana”. Puente Piedra. Lima
Descripción del Articulo
This scientific study entitled Children's songs in the development of oral expression in children of the initial level. Private educational institution "Virgen de Copacabana". Puente Piedra. Lima, its objective was to establish whether the children's song strategy improves oral e...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2024 |
Institución: | Instituto Internacional de Gobierno |
Repositorio: | Igobernanza |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/380 |
Enlace del recurso: | https://www.igobernanza.org/index.php/IGOB/article/view/380 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Canciones infantiles expresión oral vocalización pronunciación y coherencia Children's songs oral expression vocalization pronunciation and coherence |
id |
REVIGOB_901151ad1fbd9bf02e537ee75c4c9707 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/380 |
network_acronym_str |
REVIGOB |
network_name_str |
Igobernanza |
repository_id_str |
|
spelling |
Children's songs in the development of oral expression in children at the initial level. Private educational institution “Virgen de Copacabana”. Puente Piedra. LimaCanciones infantiles en el desarrollo de la expresión oral en niños del nivel inicial. Institución educativa particular “Virgen de Copacabana”. Puente Piedra. Lima Huisa Sulca , Ana MaríaCarrillo Vásquez , Elí Romeo Canciones infantilesexpresión oralvocalizaciónpronunciación y coherenciaChildren's songsoral expressionvocalizationpronunciation and coherenceThis scientific study entitled Children's songs in the development of oral expression in children of the initial level. Private educational institution "Virgen de Copacabana". Puente Piedra. Lima, its objective was to establish whether the children's song strategy improves oral expressions. A research with a quantitative, transversal approach and quasi-experimental design. We used a 15-item instrument validated by 3 experts and the Student t statistician to measure the results. We worked with 20 students of 5 years for both the experimental sample and the control sample. In the workshop, three dimensions were worked on: Vocalization, pronunciation and coherence, oral expression was evaluated. The existence of a significant difference is concluded when applying the statistical test whose results are: t: p <5.187 They lead us to affirm that there is a significant difference between the experimental group and the control group, it is demonstrated that effectively children's songs significantly influence the oral expression of the significant study sample in the improvement of their oral expression.Este estudio científico titulado Canciones infantiles en el desarrollo de la expresión oral en niños del nivel inicial. Institución educativa particular “Virgen de Copacabana”. Puente Piedra. Lima, fue su objetivo es establecer si la estrategia de canción infantil perfecciona las expresiones orales. Una investigación con enfoque cuantitativo, transversal y diseño cuasi experimental. Utilizamos un instrumento de 15 ítems validados por 3 expertos y el estadígrafo t de Student para medir los resultados. Trabajamos en 20 alumnos de 5 años tanto para la muestra experimental como la muestra de control. En el taller se trabajaron con tres dimensiones: Vocalización, pronunciación y coherencia, se evaluó la expresión oral. Se concluye la existencia de diferencia significativa al aplicar la prueba estadística cuyos resultados son: t: p <5,187 Nos conducen a afirmar que existe diferencia significativa entre el grupo experimental y el grupo de control, se demuestra que efectivamente las canciones infantiles influyen significativamente en la expresión oral de la muestra de estudio significativa en la mejora de su expresión oral.INSTITUTO INTERNACIONAL DE GOBIERNO (IGOB)2024-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.igobernanza.org/index.php/IGOB/article/view/380IGOBERNANZA; Vol. 7 Núm. 28 (2024): Procesos de investigación cuantitativa y promoción del pensamiento crítico y significativo; 165-1762617-619X10.47865/igob.vol7.n28.2024reponame:Igobernanzainstname:Instituto Internacional de Gobiernoinstacron:IGOBspahttps://www.igobernanza.org/index.php/IGOB/article/view/380/809https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3802024-12-31T02:53:07Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Children's songs in the development of oral expression in children at the initial level. Private educational institution “Virgen de Copacabana”. Puente Piedra. Lima Canciones infantiles en el desarrollo de la expresión oral en niños del nivel inicial. Institución educativa particular “Virgen de Copacabana”. Puente Piedra. Lima |
title |
Children's songs in the development of oral expression in children at the initial level. Private educational institution “Virgen de Copacabana”. Puente Piedra. Lima |
spellingShingle |
Children's songs in the development of oral expression in children at the initial level. Private educational institution “Virgen de Copacabana”. Puente Piedra. Lima Huisa Sulca , Ana María Canciones infantiles expresión oral vocalización pronunciación y coherencia Children's songs oral expression vocalization pronunciation and coherence |
title_short |
Children's songs in the development of oral expression in children at the initial level. Private educational institution “Virgen de Copacabana”. Puente Piedra. Lima |
title_full |
Children's songs in the development of oral expression in children at the initial level. Private educational institution “Virgen de Copacabana”. Puente Piedra. Lima |
title_fullStr |
Children's songs in the development of oral expression in children at the initial level. Private educational institution “Virgen de Copacabana”. Puente Piedra. Lima |
title_full_unstemmed |
Children's songs in the development of oral expression in children at the initial level. Private educational institution “Virgen de Copacabana”. Puente Piedra. Lima |
title_sort |
Children's songs in the development of oral expression in children at the initial level. Private educational institution “Virgen de Copacabana”. Puente Piedra. Lima |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Huisa Sulca , Ana María Carrillo Vásquez , Elí Romeo |
author |
Huisa Sulca , Ana María |
author_facet |
Huisa Sulca , Ana María Carrillo Vásquez , Elí Romeo |
author_role |
author |
author2 |
Carrillo Vásquez , Elí Romeo |
author2_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Canciones infantiles expresión oral vocalización pronunciación y coherencia Children's songs oral expression vocalization pronunciation and coherence |
topic |
Canciones infantiles expresión oral vocalización pronunciación y coherencia Children's songs oral expression vocalization pronunciation and coherence |
description |
This scientific study entitled Children's songs in the development of oral expression in children of the initial level. Private educational institution "Virgen de Copacabana". Puente Piedra. Lima, its objective was to establish whether the children's song strategy improves oral expressions. A research with a quantitative, transversal approach and quasi-experimental design. We used a 15-item instrument validated by 3 experts and the Student t statistician to measure the results. We worked with 20 students of 5 years for both the experimental sample and the control sample. In the workshop, three dimensions were worked on: Vocalization, pronunciation and coherence, oral expression was evaluated. The existence of a significant difference is concluded when applying the statistical test whose results are: t: p <5.187 They lead us to affirm that there is a significant difference between the experimental group and the control group, it is demonstrated that effectively children's songs significantly influence the oral expression of the significant study sample in the improvement of their oral expression. |
publishDate |
2024 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2024-12-31 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://www.igobernanza.org/index.php/IGOB/article/view/380 |
url |
https://www.igobernanza.org/index.php/IGOB/article/view/380 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.igobernanza.org/index.php/IGOB/article/view/380/809 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
INSTITUTO INTERNACIONAL DE GOBIERNO (IGOB) |
publisher.none.fl_str_mv |
INSTITUTO INTERNACIONAL DE GOBIERNO (IGOB) |
dc.source.none.fl_str_mv |
IGOBERNANZA; Vol. 7 Núm. 28 (2024): Procesos de investigación cuantitativa y promoción del pensamiento crítico y significativo; 165-176 2617-619X 10.47865/igob.vol7.n28.2024 reponame:Igobernanza instname:Instituto Internacional de Gobierno instacron:IGOB |
instname_str |
Instituto Internacional de Gobierno |
instacron_str |
IGOB |
institution |
IGOB |
reponame_str |
Igobernanza |
collection |
Igobernanza |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1846155455071518720 |
score |
13.029787 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).