Learning strategies in the communication área In reading comprehension. Case.- first grade students of secondary of the educational institution N° 3069 "Generalísimo José de San Martin" - Ancón - Lima 2020
Descripción del Articulo
This scientific study is basic, correlational, not experimental. Study factors: the learning strategies of the Communication area in the reading comprehension of the in first grade high school students of the Educational Institution N ° 3069 "Generalissimo José de San Martin" - Ancón - Lim...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2021 |
Institución: | Instituto Internacional de Gobierno |
Repositorio: | Igobernanza |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/100 |
Enlace del recurso: | https://www.igobernanza.org/index.php/IGOB/article/view/100 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Estrategias de aprendizaje Comprensión lectora estudiantes Learning strategies Reading comprehension students |
Sumario: | This scientific study is basic, correlational, not experimental. Study factors: the learning strategies of the Communication area in the reading comprehension of the in first grade high school students of the Educational Institution N ° 3069 "Generalissimo José de San Martin" - Ancón - Lima 2020. The instruments meet the qualities of validity and reliability. The study raises the following research hypothesis: There is a difference between the control group and the experimental group in the post test, when applying the learning strategies of the area of Communication in the reading comprehension of the in students of first grade of secondary school. Educational Institution N ° 3069 "Generalissimo José de San Martin" - Ancón - Lima 2020. The results obtained, through descriptive and inferential statistical techniques, allow rejecting the null hypothesis and accepting the alternative hypothesis, accepting that the learning strategies in the area of Communication improve the reading comprehension of the first-grade students of the Educational Institution No. 3069 “Generalissimo José de San Martin” - Ancón - Lima 2020 when obtaining that the p value = 0.000 <0.05 |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).