Songs of the reggaetón and social skills in the perspective of adolescents of Educational Institutions of the city of Puno

Descripción del Articulo

This research aims to analyze the relationship of similarities and differences on the opinion of reggaetón songs and social skills expressed in the perspective of adolescents of both genders of the city of Puno - 2017. The research is comparative correlation, the technique that was applied was the s...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Chambi, Edwin, Alanoca, Rebeca, Avilés, Basílide, Cueva, Mariela
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2019
Institución:Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú
Repositorio:Revista Innova Educación
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/13
Enlace del recurso:https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/13
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Adolescentes
denigración
género
habilidades sociales
reggaetón
Adolescents
denigration
gender
social skills
reggaeton
id REVIE_931260c6b7b236bb0e986a1fd30a7399
oai_identifier_str oai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/13
network_acronym_str REVIE
network_name_str Revista Innova Educación
repository_id_str
spelling Songs of the reggaetón and social skills in the perspective of adolescents of Educational Institutions of the city of PunoCanciones del reggaetón y habilidades sociales en la perspectiva de adolescentes de Instituciones Educativas de la ciudad de PunoChambi, EdwinAlanoca, RebecaAvilés, BasílideCueva, MarielaAdolescentesdenigracióngénerohabilidades socialesreggaetónAdolescentsdenigrationgendersocial skillsreggaetonThis research aims to analyze the relationship of similarities and differences on the opinion of reggaetón songs and social skills expressed in the perspective of adolescents of both genders of the city of Puno - 2017. The research is comparative correlation, the technique that was applied was the survey, the sample was constituted by 201 students of the fifth grade of secondary of the Institutions Glorioso San Carlos and Santa Rosa de Puno. Considering that today adolescents are influenced by new musical trends such as reggaeton, which in their lyrics have messages of double meaning, which contributes to the loss of values ​​that is being presented today, where the adolescent interprets and takes as a life form. Throughout this research work has come to the relationship of similarities and differences on the opinion of reggaetón songs and social skills expressed in the perspective of adolescents of both genders of the city of Puno - 2017 is significant, in this way the hypothesis proposed in the research work is accepted.Esta investigación tiene como objetivo analizar la relación de semejanzas y diferencias sobre la opinión de las canciones del reggaetón y las habilidades sociales expresadas en la perspectiva de adolescentes de ambos géneros de la ciudad de Puno – 2017. La investigación es de carácter correlacional comparativo, la técnica que se aplicó fue la encuesta. La muestra estuvo constituida por 201 estudiantes del quinto grado de secundaria de las Instituciones Glorioso San Carlos y Santa Rosa de Puno. Considerando que en la actualidad los adolescentes se dejan influenciar por las nuevas tendencias musicales como el reggaetón, que en sus letras tienen mensajes de doble sentido, que contribuye a la pérdida de valores que se está presentando en la actualidad, donde el adolescente interpreta y toma como forma de vida. A lo largo de este trabajo de investigación se ha llegado a la relación de semejanzas y diferencias sobre la opinión de las canciones del reggaetón y las habilidades sociales expresadas en la perspectiva de los adolescentes de ambos géneros de la ciudad de Puno (2017) es significativa, de tal modo se acepta la hipótesis planteada en el trabajo de investigación.Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú2019-02-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/1310.35622/j.rie.2019.01.003Revista Innova Educación; Vol. 1 Núm. 1 (2019); 31-432664-14962664-1488reponame:Revista Innova Educacióninstname:Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perúinstacron:INUDIspahttps://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/13/21Derechos de autor 2019 Edwin Chambi, Rebeca Alanoca, Basilide Mamani-Puma, Mariela Cuevahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/132024-11-22T15:20:02Z
dc.title.none.fl_str_mv Songs of the reggaetón and social skills in the perspective of adolescents of Educational Institutions of the city of Puno
Canciones del reggaetón y habilidades sociales en la perspectiva de adolescentes de Instituciones Educativas de la ciudad de Puno
title Songs of the reggaetón and social skills in the perspective of adolescents of Educational Institutions of the city of Puno
spellingShingle Songs of the reggaetón and social skills in the perspective of adolescents of Educational Institutions of the city of Puno
Chambi, Edwin
Adolescentes
denigración
género
habilidades sociales
reggaetón
Adolescents
denigration
gender
social skills
reggaeton
title_short Songs of the reggaetón and social skills in the perspective of adolescents of Educational Institutions of the city of Puno
title_full Songs of the reggaetón and social skills in the perspective of adolescents of Educational Institutions of the city of Puno
title_fullStr Songs of the reggaetón and social skills in the perspective of adolescents of Educational Institutions of the city of Puno
title_full_unstemmed Songs of the reggaetón and social skills in the perspective of adolescents of Educational Institutions of the city of Puno
title_sort Songs of the reggaetón and social skills in the perspective of adolescents of Educational Institutions of the city of Puno
dc.creator.none.fl_str_mv Chambi, Edwin
Alanoca, Rebeca
Avilés, Basílide
Cueva, Mariela
author Chambi, Edwin
author_facet Chambi, Edwin
Alanoca, Rebeca
Avilés, Basílide
Cueva, Mariela
author_role author
author2 Alanoca, Rebeca
Avilés, Basílide
Cueva, Mariela
author2_role author
author
author
dc.subject.none.fl_str_mv Adolescentes
denigración
género
habilidades sociales
reggaetón
Adolescents
denigration
gender
social skills
reggaeton
topic Adolescentes
denigración
género
habilidades sociales
reggaetón
Adolescents
denigration
gender
social skills
reggaeton
description This research aims to analyze the relationship of similarities and differences on the opinion of reggaetón songs and social skills expressed in the perspective of adolescents of both genders of the city of Puno - 2017. The research is comparative correlation, the technique that was applied was the survey, the sample was constituted by 201 students of the fifth grade of secondary of the Institutions Glorioso San Carlos and Santa Rosa de Puno. Considering that today adolescents are influenced by new musical trends such as reggaeton, which in their lyrics have messages of double meaning, which contributes to the loss of values ​​that is being presented today, where the adolescent interprets and takes as a life form. Throughout this research work has come to the relationship of similarities and differences on the opinion of reggaetón songs and social skills expressed in the perspective of adolescents of both genders of the city of Puno - 2017 is significant, in this way the hypothesis proposed in the research work is accepted.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-02-19
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/13
10.35622/j.rie.2019.01.003
url https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/13
identifier_str_mv 10.35622/j.rie.2019.01.003
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/13/21
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2019 Edwin Chambi, Rebeca Alanoca, Basilide Mamani-Puma, Mariela Cueva
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2019 Edwin Chambi, Rebeca Alanoca, Basilide Mamani-Puma, Mariela Cueva
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú
publisher.none.fl_str_mv Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú
dc.source.none.fl_str_mv Revista Innova Educación; Vol. 1 Núm. 1 (2019); 31-43
2664-1496
2664-1488
reponame:Revista Innova Educación
instname:Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú
instacron:INUDI
instname_str Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú
instacron_str INUDI
institution INUDI
reponame_str Revista Innova Educación
collection Revista Innova Educación
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1846615976931491840
score 13.381993
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).