Songs of the reggaetón and social skills in the perspective of adolescents of Educational Institutions of the city of Puno
Descripción del Articulo
This research aims to analyze the relationship of similarities and differences on the opinion of reggaetón songs and social skills expressed in the perspective of adolescents of both genders of the city of Puno - 2017. The research is comparative correlation, the technique that was applied was the s...
| Autores: | , , , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2019 |
| Institución: | Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
| Repositorio: | Revista Innova Educación |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/13 |
| Enlace del recurso: | https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/13 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Adolescentes denigración género habilidades sociales reggaetón Adolescents denigration gender social skills reggaeton |
| id |
REVIE_931260c6b7b236bb0e986a1fd30a7399 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/13 |
| network_acronym_str |
REVIE |
| network_name_str |
Revista Innova Educación |
| repository_id_str |
|
| spelling |
Songs of the reggaetón and social skills in the perspective of adolescents of Educational Institutions of the city of PunoCanciones del reggaetón y habilidades sociales en la perspectiva de adolescentes de Instituciones Educativas de la ciudad de PunoChambi, EdwinAlanoca, RebecaAvilés, BasílideCueva, MarielaAdolescentesdenigracióngénerohabilidades socialesreggaetónAdolescentsdenigrationgendersocial skillsreggaetonThis research aims to analyze the relationship of similarities and differences on the opinion of reggaetón songs and social skills expressed in the perspective of adolescents of both genders of the city of Puno - 2017. The research is comparative correlation, the technique that was applied was the survey, the sample was constituted by 201 students of the fifth grade of secondary of the Institutions Glorioso San Carlos and Santa Rosa de Puno. Considering that today adolescents are influenced by new musical trends such as reggaeton, which in their lyrics have messages of double meaning, which contributes to the loss of values that is being presented today, where the adolescent interprets and takes as a life form. Throughout this research work has come to the relationship of similarities and differences on the opinion of reggaetón songs and social skills expressed in the perspective of adolescents of both genders of the city of Puno - 2017 is significant, in this way the hypothesis proposed in the research work is accepted.Esta investigación tiene como objetivo analizar la relación de semejanzas y diferencias sobre la opinión de las canciones del reggaetón y las habilidades sociales expresadas en la perspectiva de adolescentes de ambos géneros de la ciudad de Puno – 2017. La investigación es de carácter correlacional comparativo, la técnica que se aplicó fue la encuesta. La muestra estuvo constituida por 201 estudiantes del quinto grado de secundaria de las Instituciones Glorioso San Carlos y Santa Rosa de Puno. Considerando que en la actualidad los adolescentes se dejan influenciar por las nuevas tendencias musicales como el reggaetón, que en sus letras tienen mensajes de doble sentido, que contribuye a la pérdida de valores que se está presentando en la actualidad, donde el adolescente interpreta y toma como forma de vida. A lo largo de este trabajo de investigación se ha llegado a la relación de semejanzas y diferencias sobre la opinión de las canciones del reggaetón y las habilidades sociales expresadas en la perspectiva de los adolescentes de ambos géneros de la ciudad de Puno (2017) es significativa, de tal modo se acepta la hipótesis planteada en el trabajo de investigación.Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú2019-02-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/1310.35622/j.rie.2019.01.003Revista Innova Educación; Vol. 1 Núm. 1 (2019); 31-432664-14962664-1488reponame:Revista Innova Educacióninstname:Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perúinstacron:INUDIspahttps://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/13/21Derechos de autor 2019 Edwin Chambi, Rebeca Alanoca, Basilide Mamani-Puma, Mariela Cuevahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/132024-11-22T15:20:02Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Songs of the reggaetón and social skills in the perspective of adolescents of Educational Institutions of the city of Puno Canciones del reggaetón y habilidades sociales en la perspectiva de adolescentes de Instituciones Educativas de la ciudad de Puno |
| title |
Songs of the reggaetón and social skills in the perspective of adolescents of Educational Institutions of the city of Puno |
| spellingShingle |
Songs of the reggaetón and social skills in the perspective of adolescents of Educational Institutions of the city of Puno Chambi, Edwin Adolescentes denigración género habilidades sociales reggaetón Adolescents denigration gender social skills reggaeton |
| title_short |
Songs of the reggaetón and social skills in the perspective of adolescents of Educational Institutions of the city of Puno |
| title_full |
Songs of the reggaetón and social skills in the perspective of adolescents of Educational Institutions of the city of Puno |
| title_fullStr |
Songs of the reggaetón and social skills in the perspective of adolescents of Educational Institutions of the city of Puno |
| title_full_unstemmed |
Songs of the reggaetón and social skills in the perspective of adolescents of Educational Institutions of the city of Puno |
| title_sort |
Songs of the reggaetón and social skills in the perspective of adolescents of Educational Institutions of the city of Puno |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Chambi, Edwin Alanoca, Rebeca Avilés, Basílide Cueva, Mariela |
| author |
Chambi, Edwin |
| author_facet |
Chambi, Edwin Alanoca, Rebeca Avilés, Basílide Cueva, Mariela |
| author_role |
author |
| author2 |
Alanoca, Rebeca Avilés, Basílide Cueva, Mariela |
| author2_role |
author author author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Adolescentes denigración género habilidades sociales reggaetón Adolescents denigration gender social skills reggaeton |
| topic |
Adolescentes denigración género habilidades sociales reggaetón Adolescents denigration gender social skills reggaeton |
| description |
This research aims to analyze the relationship of similarities and differences on the opinion of reggaetón songs and social skills expressed in the perspective of adolescents of both genders of the city of Puno - 2017. The research is comparative correlation, the technique that was applied was the survey, the sample was constituted by 201 students of the fifth grade of secondary of the Institutions Glorioso San Carlos and Santa Rosa de Puno. Considering that today adolescents are influenced by new musical trends such as reggaeton, which in their lyrics have messages of double meaning, which contributes to the loss of values that is being presented today, where the adolescent interprets and takes as a life form. Throughout this research work has come to the relationship of similarities and differences on the opinion of reggaetón songs and social skills expressed in the perspective of adolescents of both genders of the city of Puno - 2017 is significant, in this way the hypothesis proposed in the research work is accepted. |
| publishDate |
2019 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2019-02-19 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/13 10.35622/j.rie.2019.01.003 |
| url |
https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/13 |
| identifier_str_mv |
10.35622/j.rie.2019.01.003 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/13/21 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2019 Edwin Chambi, Rebeca Alanoca, Basilide Mamani-Puma, Mariela Cueva https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2019 Edwin Chambi, Rebeca Alanoca, Basilide Mamani-Puma, Mariela Cueva https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
| publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Innova Educación; Vol. 1 Núm. 1 (2019); 31-43 2664-1496 2664-1488 reponame:Revista Innova Educación instname:Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú instacron:INUDI |
| instname_str |
Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
| instacron_str |
INUDI |
| institution |
INUDI |
| reponame_str |
Revista Innova Educación |
| collection |
Revista Innova Educación |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1846615976931491840 |
| score |
13.381993 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).