Analytical skills and imaginative education in the subject of history
Descripción del Articulo
The objective was to establish imaginative education in analytical skills in the history subject at the Veintitrés de Octubre Educational Unit of the Montecristi canton, Manabí province, Ecuador. To achieve this purpose, a mixed methodological approach was applied. First, the exploratory research al...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2021 |
Institución: | Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
Repositorio: | Revista Innova Educación |
Lenguaje: | español inglés |
OAI Identifier: | oai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/388 |
Enlace del recurso: | https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/388 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | aprendizaje educación imaginativa estrategia habilidades analíticas historia learning imaginative education strategy analytical skills history aprendizagem educação imaginativa estratégia história |
Sumario: | The objective was to establish imaginative education in analytical skills in the history subject at the Veintitrés de Octubre Educational Unit of the Montecristi canton, Manabí province, Ecuador. To achieve this purpose, a mixed methodological approach was applied. First, the exploratory research allowed the application of surveys to teachers and students for data collection. Among the main findings found, the deficient application of imaginative education in history classes was evidenced due to the limited knowledge of this methodology on the part of teachers. 43% of the teachers surveyed know little or nothing about the tools of imaginative education, and a considerable 30% realize it moderately. For these and more reasons it is concluded that it is suitable as a strategy for teaching the subject above. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).