New trends in postgraduate teaching-medicine specialization
Descripción del Articulo
Medical residency is a period of intense learning in service. New trends in medical education also involve medical residents and we are currently witnessing its evolution. These new trends involve changes in the organization of programmes and in the design of competency-based specialization programs...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2019 |
Institución: | Fundación Instituto Hipólito Unanue |
Repositorio: | Diagnóstico |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistadiagnostico.fihu.org.pe:article/58 |
Enlace del recurso: | https://revistadiagnostico.fihu.org.pe/index.php/diagnostico/article/view/58 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Medicina docencia aprendizaje residentado médico tendencia Medicine teaching learning medical residency trend |
Sumario: | Medical residency is a period of intense learning in service. New trends in medical education also involve medical residents and we are currently witnessing its evolution. These new trends involve changes in the organization of programmes and in the design of competency-based specialization programs, innovation in teaching strategies and evaluation strategies, the care of the learning climate and the accreditation of programs. A summary of these trends is presented and some national and international experiences are described. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).