Trabajo en equipo y desarrollo del pensamiento crítico en la formación docente en la Universidad Nacional Daniel Alcides Carrión, pasco, perú
Descripción del Articulo
Working in teams and the development of critical thinking are capabilities that we must promote in university students, as proposed by the latin america tuning project. Guided by such demand we set out to determine the influence of the first (t .e.) upon the second one (P.c.) in the context of teach...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2019 |
Institución: | Centro de Preparación para la Ciencia y Tecnología |
Repositorio: | ECIPERÚ |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.eciperu.net:article/278 |
Enlace del recurso: | https://revistas.eciperu.net/index.php/ECIPERU/article/view/278 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | trabajo en equipo, desarrollo del pensamiento crítico y formación docente. work team, development of critical thinking and training teachers. |
Sumario: | Working in teams and the development of critical thinking are capabilities that we must promote in university students, as proposed by the latin america tuning project. Guided by such demand we set out to determine the influence of the first (t .e.) upon the second one (P.c.) in the context of teacher training. We have selected a correlative and explanatory study type, the design chosen is the quasi - experimental, with multiple treatments with evaluations of pre test and post test. at the same time, we considered two groups: experimental and control. The universe was constituted of 753 alumni and the sample of 60 alumni. The applied techniques were: for the samples, not probabilistic with finite population; for the data collection survey and documentary analysis. The main conclusion reached by this investigation is that teamwork influences favorably in the development of critical thinking in the teacher training. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).