The Link Class Project: Collaborative virtual teams between Peru and The Netherlands

Descripción del Articulo

The Link Class Project presented in this article provides an example of established collaborative group activities to negotiate and build a report together in virtual teams composed of students at Universidad ESAN Lima (Peru) and Tilburg University Tilburg (Netherlands). It further analyzes the effe...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Olivos Rossini, Mariella, Rincón, Sandra, Francoise Rutkowski, Anne
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2015
Institución:Universidad ESAN
Repositorio:ESAN-Institucional
Lenguaje:inglés
OAI Identifier:oai:repositorio.esan.edu.pe:20.500.12640/1938
Enlace del recurso:https://revistas.esan.edu.pe/index.php/jefas/article/view/172
https://hdl.handle.net/20.500.12640/1938
https://doi.org/10.1016/j.jefas.2015.10.001
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Internationalization
Virtual classroom
Virtual mobility
Intercultural competence
Information and communication technologies
Internacionalización
Clase virtual
Movilidad virtual
Competencia intercultural
Tecnologías de la información y de la comunicación
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04
Descripción
Sumario:The Link Class Project presented in this article provides an example of established collaborative group activities to negotiate and build a report together in virtual teams composed of students at Universidad ESAN Lima (Peru) and Tilburg University Tilburg (Netherlands). It further analyzes the effects of a campus based internationalization strategy supported by the use of technology. Based on previous experiences with virtual classrooms the authors adhere to the ancient Chinese philosopher’s Lao Tzu quote: «If you tell me I will listen; if you show me I will see; but if you let me experience I will learn».
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).