The Link Class Project: Collaborative virtual teams between Peru and The Netherlands
Descripción del Articulo
The Link Class Project presented in this article provides an example of established collaborative group activities to negotiate and build a report together in virtual teams composed of students at Universidad ESAN Lima (Peru) and Tilburg University Tilburg (Netherlands). It further analyzes the effe...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2015 |
Institución: | Universidad ESAN |
Repositorio: | ESAN-Institucional |
Lenguaje: | inglés |
OAI Identifier: | oai:repositorio.esan.edu.pe:20.500.12640/1938 |
Enlace del recurso: | https://revistas.esan.edu.pe/index.php/jefas/article/view/172 https://hdl.handle.net/20.500.12640/1938 https://doi.org/10.1016/j.jefas.2015.10.001 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Internationalization Virtual classroom Virtual mobility Intercultural competence Information and communication technologies Internacionalización Clase virtual Movilidad virtual Competencia intercultural Tecnologías de la información y de la comunicación https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04 |
Sumario: | The Link Class Project presented in this article provides an example of established collaborative group activities to negotiate and build a report together in virtual teams composed of students at Universidad ESAN Lima (Peru) and Tilburg University Tilburg (Netherlands). It further analyzes the effects of a campus based internationalization strategy supported by the use of technology. Based on previous experiences with virtual classrooms the authors adhere to the ancient Chinese philosopher’s Lao Tzu quote: «If you tell me I will listen; if you show me I will see; but if you let me experience I will learn». |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).