Marist values that students of higher education perceive in the teacher.
Descripción del Articulo
Nowadays, schools speak a lot about comprehensive training in human being, these philosophies are based on humanistic concepts. Although, they move away from the institutional management and traditional teaching values. This article shows that is possible a humanized and humanizing contex...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2019 |
Institución: | Universidad Marcelino Champagnat |
Repositorio: | Revista UMCH - Educa |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.umch.edu.pe:article/83 |
Enlace del recurso: | http://revistas.umch.edu.pe/EducaUMCH/article/view/83 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Educación Humanista Formación Integral Valores Maristas Percepción del Estudiante |
id |
2617-0337_b99b006560fe420b3ff7e007dae1652c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.umch.edu.pe:article/83 |
network_acronym_str |
2617-0337 |
network_name_str |
Revista UMCH - Educa |
spelling |
Marist values that students of higher education perceive in the teacher.Valores maristas que los alumnos de educación superior perciben en el docenteLopez Herrera, Vicente GerardoEducación HumanistaFormación IntegralValores MaristasPercepción del EstudianteNowadays, schools speak a lot about comprehensive training in human being, these philosophies are based on humanistic concepts. Although, they move away from the institutional management and traditional teaching values. This article shows that is possible a humanized and humanizing context inside the university through the systematization of experiences provided by Marcelino’s followers, who continuously search for new possibilities in order to accomplish Marist Mission. They have as inspiration source the dream from the founder: “living the Catholic Gospel with concrete circumstances of each historical context”.Hoy en día, las escuelas hablan cada vez más de formación integral del ser humano y sus filosofías están fundamentadas en conceptos humanistas, pero paradójicamente se alejan de sus valores en sus prácticas docentes y gestión institucional. El presente artículo da cuenta signos de que un contexto humanizado y humanizador al interior de la universidad es posible; a partir de sistematizar la experiencia de los seguidores de Marcelino, quienes continúan recorriendo nuevos senderos para la realización de la Misión Marista; teniendo como fuente de inspiración el sueño del santo fundador: “vivir el Evangelio católico en las circunstancias concretas de su contexto histórico”.Universidad Marcelino Champagnat2019-07-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.umch.edu.pe/EducaUMCH/article/view/8310.35756/educaumch.201913.83EDUCA UMCH Journal; No 13 (2019): Journal Educa - UMCH N°13 2019 (january - june); 103-120Revista EDUCA UMCH; Núm. 13 (2019): Revista Educa - UMCH N°13 2019 (enero - junio); 103-1202617-03372617-808710.35756/educaumch.201913reponame:Revista UMCH - Educainstname:Universidad Marcelino Champagnatinstacron:UMCHspahttp://revistas.umch.edu.pe/EducaUMCH/article/view/83/8210.35756/educaumch.201913.83.82Copyright (c) 2019 Vicente Gerardo Lopez Herrerahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-02-11T15:45:26Zmail@mail.com - |
dc.title.none.fl_str_mv |
Marist values that students of higher education perceive in the teacher. Valores maristas que los alumnos de educación superior perciben en el docente |
title |
Marist values that students of higher education perceive in the teacher. |
spellingShingle |
Marist values that students of higher education perceive in the teacher. Lopez Herrera, Vicente Gerardo Educación Humanista Formación Integral Valores Maristas Percepción del Estudiante |
title_short |
Marist values that students of higher education perceive in the teacher. |
title_full |
Marist values that students of higher education perceive in the teacher. |
title_fullStr |
Marist values that students of higher education perceive in the teacher. |
title_full_unstemmed |
Marist values that students of higher education perceive in the teacher. |
title_sort |
Marist values that students of higher education perceive in the teacher. |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Lopez Herrera, Vicente Gerardo |
author |
Lopez Herrera, Vicente Gerardo |
author_facet |
Lopez Herrera, Vicente Gerardo |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Educación Humanista Formación Integral Valores Maristas Percepción del Estudiante |
topic |
Educación Humanista Formación Integral Valores Maristas Percepción del Estudiante |
dc.description.none.fl_txt_mv |
Nowadays, schools speak a lot about comprehensive training in human being, these philosophies are based on humanistic concepts. Although, they move away from the institutional management and traditional teaching values. This article shows that is possible a humanized and humanizing context inside the university through the systematization of experiences provided by Marcelino’s followers, who continuously search for new possibilities in order to accomplish Marist Mission. They have as inspiration source the dream from the founder: “living the Catholic Gospel with concrete circumstances of each historical context”. Hoy en día, las escuelas hablan cada vez más de formación integral del ser humano y sus filosofías están fundamentadas en conceptos humanistas, pero paradójicamente se alejan de sus valores en sus prácticas docentes y gestión institucional. El presente artículo da cuenta signos de que un contexto humanizado y humanizador al interior de la universidad es posible; a partir de sistematizar la experiencia de los seguidores de Marcelino, quienes continúan recorriendo nuevos senderos para la realización de la Misión Marista; teniendo como fuente de inspiración el sueño del santo fundador: “vivir el Evangelio católico en las circunstancias concretas de su contexto histórico”. |
description |
Nowadays, schools speak a lot about comprehensive training in human being, these philosophies are based on humanistic concepts. Although, they move away from the institutional management and traditional teaching values. This article shows that is possible a humanized and humanizing context inside the university through the systematization of experiences provided by Marcelino’s followers, who continuously search for new possibilities in order to accomplish Marist Mission. They have as inspiration source the dream from the founder: “living the Catholic Gospel with concrete circumstances of each historical context”. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-07-04 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.umch.edu.pe/EducaUMCH/article/view/83 10.35756/educaumch.201913.83 |
url |
http://revistas.umch.edu.pe/EducaUMCH/article/view/83 |
identifier_str_mv |
10.35756/educaumch.201913.83 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.umch.edu.pe/EducaUMCH/article/view/83/82 10.35756/educaumch.201913.83.82 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Vicente Gerardo Lopez Herrera http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Vicente Gerardo Lopez Herrera http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Marcelino Champagnat |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Marcelino Champagnat |
dc.source.none.fl_str_mv |
EDUCA UMCH Journal; No 13 (2019): Journal Educa - UMCH N°13 2019 (january - june); 103-120 Revista EDUCA UMCH; Núm. 13 (2019): Revista Educa - UMCH N°13 2019 (enero - junio); 103-120 2617-0337 2617-8087 10.35756/educaumch.201913 reponame:Revista UMCH - Educa instname:Universidad Marcelino Champagnat instacron:UMCH |
reponame_str |
Revista UMCH - Educa |
collection |
Revista UMCH - Educa |
instname_str |
Universidad Marcelino Champagnat |
instacron_str |
UMCH |
institution |
UMCH |
repository.name.fl_str_mv |
-
|
repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
_version_ |
1691414273478098944 |
score |
13.919782 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).