Bullyng. Characteristics and forms of reduction in the classroom
Descripción del Articulo
This article aims to provide a current topic with increasing importance due to the increased incidence and severity of symptoms, it is the education bullying in Peru. Bullying is a worldwide problem, being found in any school not limited to any institution, primary, secondary, public or private rura...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2014 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revista UNMSM - Investigación Educativa |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/5530 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/5530 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Bullying victimization school life abuse of power acoso escolar victimización convivencia escolar abuso de poder |
Sumario: | This article aims to provide a current topic with increasing importance due to the increased incidence and severity of symptoms, it is the education bullying in Peru. Bullying is a worldwide problem, being found in any school not limited to any institution, primary, secondary, public or private rural or urban. We can also say that there are schools that do not support that bullying occurs between students or ignore the problem or ignore to face. This article aims to explain a set of ideas about what it means or bullying at school, the effects it generates in the school climate, interpersonal relationships of students and some way you can reduce violence in schools. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).