The topic comprehension and the informative texts idea. An experience with teachers of communication

Descripción del Articulo

This article has the intention to present studies from active investigation, in the National Mobilization Program for the Reading Comprehension. We treat the matter of topic comprehension and the principal idea from an informative text across the actions that we have carried out together with Basic...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Terrones León, Roger Ubaldo
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2014
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revista UNMSM - Investigación Educativa
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/4291
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4291
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Comprehension
topic
idea
principal idea
informative texts
Comprensión
tema
idea principal
textos informativos
id 1728-5852_42aa5623083d01f5012c2f08813db9e9
oai_identifier_str oai:ojs.csi.unmsm:article/4291
network_acronym_str 1728-5852
repository_id_str .
network_name_str Revista UNMSM - Investigación Educativa
spelling The topic comprehension and the informative texts idea. An experience with teachers of communicationLa comprensión del tema y la idea de textos informativos. Una experiencia con docentes de ComunicaciónTerrones León, Roger UbaldoComprehensiontopicideaprincipal ideainformative textsComprensióntemaideaidea principaltextos informativosThis article has the intention to present studies from active investigation, in the National Mobilization Program for the Reading Comprehension. We treat the matter of topic comprehension and the principal idea from an informative text across the actions that we have carried out together with Basic Regular Education communication teachers in a Secondary (High School) level. We star from topic concept, the principal idea and teacher’s presentation about the topic who we work. This is the activities that we proposed and the results.Con este artículo tenemos el propósito de presentar los estudios realizados, desde la investigación acción, en el marco del Programa de Movilización Nacional por la Comprensión Lectora. Tratamos el asunto de la comprensión del tema y la idea principal de un texto informativo a través de las acciones que hemos llevado a cabo junto con docentes de comunicación de Educación Básica Regular, nivel secundario. Para ello partimos del concepto de tema e idea principal y de la representación que sobre la misma tienen los docentes con los que trabajamos. Presentamos las actividades que propusimos y los resultados encontrados.Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos2014-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4291Investigación Educativa; Vol 14 No 26 (2010); 121-138Investigación Educativa; Vol. 14 Núm. 26 (2010); 121-1381728-5852reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativainstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4291/3428Derechos de autor 2014 Roger Ubaldo Terrones Leónhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T17:35:27Zmail@mail.com -
dc.title.none.fl_str_mv The topic comprehension and the informative texts idea. An experience with teachers of communication
La comprensión del tema y la idea de textos informativos. Una experiencia con docentes de Comunicación
title The topic comprehension and the informative texts idea. An experience with teachers of communication
spellingShingle The topic comprehension and the informative texts idea. An experience with teachers of communication
Terrones León, Roger Ubaldo
Comprehension
topic
idea
principal idea
informative texts
Comprensión
tema
idea
idea principal
textos informativos
title_short The topic comprehension and the informative texts idea. An experience with teachers of communication
title_full The topic comprehension and the informative texts idea. An experience with teachers of communication
title_fullStr The topic comprehension and the informative texts idea. An experience with teachers of communication
title_full_unstemmed The topic comprehension and the informative texts idea. An experience with teachers of communication
title_sort The topic comprehension and the informative texts idea. An experience with teachers of communication
dc.creator.none.fl_str_mv Terrones León, Roger Ubaldo
author Terrones León, Roger Ubaldo
author_facet Terrones León, Roger Ubaldo
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Comprehension
topic
idea
principal idea
informative texts
Comprensión
tema
idea
idea principal
textos informativos
topic Comprehension
topic
idea
principal idea
informative texts
Comprensión
tema
idea
idea principal
textos informativos
dc.description.none.fl_txt_mv This article has the intention to present studies from active investigation, in the National Mobilization Program for the Reading Comprehension. We treat the matter of topic comprehension and the principal idea from an informative text across the actions that we have carried out together with Basic Regular Education communication teachers in a Secondary (High School) level. We star from topic concept, the principal idea and teacher’s presentation about the topic who we work. This is the activities that we proposed and the results.
Con este artículo tenemos el propósito de presentar los estudios realizados, desde la investigación acción, en el marco del Programa de Movilización Nacional por la Comprensión Lectora. Tratamos el asunto de la comprensión del tema y la idea principal de un texto informativo a través de las acciones que hemos llevado a cabo junto con docentes de comunicación de Educación Básica Regular, nivel secundario. Para ello partimos del concepto de tema e idea principal y de la representación que sobre la misma tienen los docentes con los que trabajamos. Presentamos las actividades que propusimos y los resultados encontrados.
description This article has the intention to present studies from active investigation, in the National Mobilization Program for the Reading Comprehension. We treat the matter of topic comprehension and the principal idea from an informative text across the actions that we have carried out together with Basic Regular Education communication teachers in a Secondary (High School) level. We star from topic concept, the principal idea and teacher’s presentation about the topic who we work. This is the activities that we proposed and the results.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-06-30
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4291
url https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4291
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4291/3428
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2014 Roger Ubaldo Terrones León
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2014 Roger Ubaldo Terrones León
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos
publisher.none.fl_str_mv Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos
dc.source.none.fl_str_mv Investigación Educativa; Vol 14 No 26 (2010); 121-138
Investigación Educativa; Vol. 14 Núm. 26 (2010); 121-138
1728-5852
reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativa
instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron:UNMSM
reponame_str Revista UNMSM - Investigación Educativa
collection Revista UNMSM - Investigación Educativa
instname_str Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron_str UNMSM
institution UNMSM
repository.name.fl_str_mv -
repository.mail.fl_str_mv mail@mail.com
_version_ 1701386912825081856
score 13.924112
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).