The topic comprehension and the informative texts idea. An experience with teachers of communication

Descripción del Articulo

This article has the intention to present studies from active investigation, in the National Mobilization Program for the Reading Comprehension. We treat the matter of topic comprehension and the principal idea from an informative text across the actions that we have carried out together with Basic...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Terrones León, Roger Ubaldo
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2014
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revista UNMSM - Investigación Educativa
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/4291
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4291
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Comprehension
topic
idea
principal idea
informative texts
Comprensión
tema
idea principal
textos informativos
Descripción
Sumario:This article has the intention to present studies from active investigation, in the National Mobilization Program for the Reading Comprehension. We treat the matter of topic comprehension and the principal idea from an informative text across the actions that we have carried out together with Basic Regular Education communication teachers in a Secondary (High School) level. We star from topic concept, the principal idea and teacher’s presentation about the topic who we work. This is the activities that we proposed and the results.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).