The topic comprehension and the informative texts idea. An experience with teachers of communication
Descripción del Articulo
This article has the intention to present studies from active investigation, in the National Mobilization Program for the Reading Comprehension. We treat the matter of topic comprehension and the principal idea from an informative text across the actions that we have carried out together with Basic...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2014 |
| Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Repositorio: | Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/4291 |
| Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4291 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Comprehension topic idea principal idea informative texts Comprensión tema idea principal textos informativos |
| Sumario: | This article has the intention to present studies from active investigation, in the National Mobilization Program for the Reading Comprehension. We treat the matter of topic comprehension and the principal idea from an informative text across the actions that we have carried out together with Basic Regular Education communication teachers in a Secondary (High School) level. We star from topic concept, the principal idea and teacher’s presentation about the topic who we work. This is the activities that we proposed and the results. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).