SISTEMA PARA MEJORAR LA ESTABILIDAD DE LOS MOTORES DIESEL EN REGIMENES DE BAJAS CARGAS Y VELOCIDADES
Descripción del Articulo
This work presents a system to improve stability of diesel engines in low loads and rotational speed rates by using a special and easy valve, called RND, which is installed in the high pressure pipe. This valve is actioned automatically by pressure difference, which lets insert low fuel quantities d...
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| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2018 |
| Institución: | Universidad Nacional de Ingeniería |
| Repositorio: | Revista UNI - Tecnia |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:oai:revistas.uni.edu.pe:article/317 |
| Enlace del recurso: | http://www.revistas.uni.edu.pe/index.php/tecnia/article/view/317 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | MOTORES DIESEL CARGAS VELOCIDAD |
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SISTEMA PARA MEJORAR LA ESTABILIDAD DE LOS MOTORES DIESEL EN REGIMENES DE BAJAS CARGAS Y VELOCIDADESLira Cacho, GuillermoFigueroa Reynoso, RaúlRondinel Pineda, CirceMOTORESDIESELCARGASVELOCIDADThis work presents a system to improve stability of diesel engines in low loads and rotational speed rates by using a special and easy valve, called RND, which is installed in the high pressure pipe. This valve is actioned automatically by pressure difference, which lets insert low fuel quantities directly to the line, making the injection process steady in the indicated rates. Comparative results of the test made in a linear injection pump are included, to which a RND valve and a piezoelectric sensor was installed. The oscilograms of pressure and the inequality of fuel supply, in order to determine the improvement of stability of the injection system performance, are also included.Se propone un sistema para mejorar la estabilidad de funcionamiento de los motores diésel en regímenes de bajas cargas y velocidades de rotación, mediante el empleo de una válvula especial y sencilla, denominada RND, la cual se instala en la tubería de alta presión, Esta válvula se acciona automáticamente, por diferencia de presiones, lo que permite introducir pequeñas cantidades de combustible directamente a la línea, estabilizándose el proceso de inyección en los regímenes indicados. Se incluyen los resultados comparativos de los ensayos realizados en el Instituto de Motores de Combustión Interna de la UNI en una bomba de inyección lineal, a la cual se le instaló la válvula RND y un sensor piezoeléctrico, obteniéndose los oscilogramas de presión, y la desigualdad de suministro de combustible (por ciclo), para así determinar la mejora de la estabilidad del funcionamiento del sistema de inyección.Universidad Nacional de Ingeniería2018-09-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo evaluado por paresapplication/pdfhttp://www.revistas.uni.edu.pe/index.php/tecnia/article/view/31710.21754/tecnia.v9i2.317TECNIA; Vol 9 No 2 (1999)TECNIA; Vol. 9 Núm. 2 (1999)2309-04130375-7765reponame:Revista UNI - Tecniainstname:Universidad Nacional de Ingenieríainstacron:UNIspahttp://www.revistas.uni.edu.pe/index.php/tecnia/article/view/317/242info:eu-repo/semantics/openAccess2021-05-29T15:55:25Zmail@mail.com - |
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This work presents a system to improve stability of diesel engines in low loads and rotational speed rates by using a special and easy valve, called RND, which is installed in the high pressure pipe. This valve is actioned automatically by pressure difference, which lets insert low fuel quantities directly to the line, making the injection process steady in the indicated rates. Comparative results of the test made in a linear injection pump are included, to which a RND valve and a piezoelectric sensor was installed. The oscilograms of pressure and the inequality of fuel supply, in order to determine the improvement of stability of the injection system performance, are also included. |
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