Recovery satisfaction construct and construct-related: assessment measurement from item response theory
Descripción del Articulo
Researchers have explored the antecedents and consequences of recovery satisfaction by creating, improving or using scales. However, scales should be invariant among contexts and cultures. Using item response theory, a methodological approach that helps measure items, we evaluated some constructs re...
| Autores: | , , , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2019 |
| Institución: | Universidad del Pacífico |
| Repositorio: | UP-Institucional |
| Lenguaje: | inglés |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.up.edu.pe:11354/2563 |
| Enlace del recurso: | http://hdl.handle.net/11354/2563 https://doi.org/10.21678/jb.2019.1137 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Satisfacción del cliente Teoría de respuesta al ítem https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04 |
| Sumario: | Researchers have explored the antecedents and consequences of recovery satisfaction by creating, improving or using scales. However, scales should be invariant among contexts and cultures. Using item response theory, a methodological approach that helps measure items, we evaluated some constructs related to it. Results, limitations and future research are discussed. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).