El tiempo de la familia es un recurso escaso: ¿cómo afecta su distribución en el desempeño escolar?

Descripción del Articulo

This paper measures the impact of time distribution of parents and children over the students’ age-grade retardation. The research uses the Time Use Survey applied in Peru in 2010 and cross-sectional econometric models. The results point out that the time mothers dedicate to educational issues influ...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Beltrán B., Arlette
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2013
Institución:Universidad del Pacífico
Repositorio:UP-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.up.edu.pe:11354/486
Enlace del recurso:http://hdl.handle.net/11354/486
https://doi.org/10.21678/apuntes.72.677
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Atraso escolar
Educación básica
Encuesta nacional de uso del tiempo
Administración del tiempo
Descripción
Sumario:This paper measures the impact of time distribution of parents and children over the students’ age-grade retardation. The research uses the Time Use Survey applied in Peru in 2010 and cross-sectional econometric models. The results point out that the time mothers dedicate to educational issues influences significantly when children are at primary school, while the time spent by the father is important to children between 12 and 17 years old. In any case parents’ education is important. The time children spend studying is also important for school performance; it competes against child labor outside or inside of the home.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).