Gyms Customer Loyalty Using the Logistic Regression Algorithm Technique
Descripción del Articulo
The objective of this work is to implement the logistic regression technique in datasets of gyms to identify and make a respective analysis for a correct segmentation of clients and, in this way, maximize the possibility of retaining clients; this will also allow us to rule out wrong decisions and i...
Autores: | , , , , , |
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Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
Repositorio: | UPC-Institucional |
Lenguaje: | inglés |
OAI Identifier: | oai:repositorioacademico.upc.edu.pe:10757/669235 |
Enlace del recurso: | http://hdl.handle.net/10757/669235 |
Nivel de acceso: | acceso embargado |
Materia: | algorithm customer loyalty gyms logistic regression |
Sumario: | The objective of this work is to implement the logistic regression technique in datasets of gyms to identify and make a respective analysis for a correct segmentation of clients and, in this way, maximize the possibility of retaining clients; this will also allow us to rule out wrong decisions and incorrect assumptions, in addition to optimizing management according to customer data, which will be vital for a correct loyalty of gym users. The precision calculated the loyalty by the logistic regression algorithm considering important factors such as the rate of abandonment. |
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Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
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