Investigación sobre los estilos de enseñanza. Aportes para mejorar la didáctica de Ciencias

Descripción del Articulo

The aim of this paper is to clarify conceptual and operational aspects of the construct “teaching styles” with its three distinctive properties: relative stability, multidimensionality and value neutrality. Moreover, it analyzes the points of view that are shared for many empirical studies: teachers...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Ventura, Ana Clara
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2014
Institución:Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
Repositorio:UPC-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorioacademico.upc.edu.pe:10757/325032
Enlace del recurso:http://hdl.handle.net/10757/325032
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Enseñanza de Ciencias
Estrategias Educativas
Educación Superior.
Teaching Science
Educational strategies
Higher Education.
Descripción
Sumario:The aim of this paper is to clarify conceptual and operational aspects of the construct “teaching styles” with its three distinctive properties: relative stability, multidimensionality and value neutrality. Moreover, it analyzes the points of view that are shared for many empirical studies: teachers transmit knowledge and typical forms of learning; teaching styles differ according to the type of subject taught, the match between the teaching styles and learning styles improve knowledge acquisition. In summary, this paper provides knowledge and strategies that contribute to training in science teaching and, therefore, to strengthen effective teaching practices.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).