Nivel de conocimiento en infecciones de transmisión sexual en estudiantes del cuarto y quinto año de secundaria de tres instituciones educativas de un distrito de alta incidencia de ITS – Chiclayo 2018.
Descripción del Articulo
Objective: Identify the level of knowledge in sexually transmitted infections in fourth and fifth year high school students from three educational institutions in a district with a high incidence of STIs - Chiclayo 2018. Materials and methods: An observational, descriptive, cross-sectional study tha...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | tesis de grado |
| Fecha de Publicación: | 2020 |
| Institución: | Universidad de San Martín de Porres |
| Repositorio: | USMP-Institucional |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.usmp.edu.pe:20.500.12727/6397 |
| Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12727/6397 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Enfermedades de transmisión sexual Conocimientos, actitudes y práctica en Salud Salud sexual https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#3.02.00 |
| Sumario: | Objective: Identify the level of knowledge in sexually transmitted infections in fourth and fifth year high school students from three educational institutions in a district with a high incidence of STIs - Chiclayo 2018. Materials and methods: An observational, descriptive, cross-sectional study that included 540 fourth and fifth secondary students from the schools "10836 La Aplicacion", "Cristo Rey" and "Mariano Melgar"; An anonymous data collection form was prepared and with informed consent and consent; that collected information on the general characteristics and level of knowledge in sexually transmitted infections. The results were analyzed in the statistical program Stata 14 and presented in tables and graphs. Results: The level of regular knowledge was 49.6%, followed by Low (48.1 %) and only 2.2 % obtained High knowledge. A significant difference (p <0.05) was found between the level of knowledge with sex and having received previous training. Conclusions: The most frequent level of knowledge among fourth- and fifth-year students was Regular. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).