Exportación Completada — 

Estilos de aprendizaje y rendimiento académico en matemática en los alumnos del VII ciclo de una institución educativa del Callao

Descripción del Articulo

This research aims to find the relationship between learning styles and the academic performance in the area of mathematics of students in the seventh cycle of an educational institution of Callao. The instrument used to measure the learning styles was the questionnaire CHAEA and the evaluation reco...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Borja Torres, Rolando Juan
Formato: tesis de maestría
Fecha de Publicación:2010
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:USIL-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.usil.edu.pe:usil/1092
Enlace del recurso:https://repositorio.usil.edu.pe/handle/usil/1092
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Learning strategy
Achievement measurement
Applied mathematics
Estrategias de aprendizaje
Medida del rendimiento
Matemáticas aplicadas
Control de rendimiento escolar
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01
Descripción
Sumario:This research aims to find the relationship between learning styles and the academic performance in the area of mathematics of students in the seventh cycle of an educational institution of Callao. The instrument used to measure the learning styles was the questionnaire CHAEA and the evaluation records were taken for the academic performance. Taking the data collected, we used the SPSS data processor to look for a correlation, concluding that there is a positive relationship only between the reflective style and academic achievement in the area of mathematics.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).