Habilidades de conciencia fonológica en estudiantes de primer grado de instituciones educativas públicas de Bellavista
Descripción del Articulo
This descriptive simple research aimed to determine the development of phonological awareness abilities of 232 grader primary students of 6 public schools in Bellavista. The metalinguistic ability test proposed by Gomez, Valero, Buades and Perez, an adapted to our reality by Panca (2003) was used. T...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | tesis de maestría |
Fecha de Publicación: | 2012 |
Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
Repositorio: | USIL-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.usil.edu.pe:usil/1069 |
Enlace del recurso: | https://repositorio.usil.edu.pe/handle/usil/1069 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Primary schools State schools Non-private school Phonology Escuela primaria Escuela estatal Fonología https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
Sumario: | This descriptive simple research aimed to determine the development of phonological awareness abilities of 232 grader primary students of 6 public schools in Bellavista. The metalinguistic ability test proposed by Gomez, Valero, Buades and Perez, an adapted to our reality by Panca (2003) was used. The results showed that just 48, 7% of the sample reached an advanced level in the development of phonological awareness activities, while 51,3% were below the intended level. We can conclude that there are significant differences in the achievement of the subtests to isolate, count and combine phonemes, which are part of the phonemic awareness, as well as the most complex level of phonological awareness regarding reading. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).