Niveles de resiliencia en los docentes de primaria de las instituciones públicas de Ventanilla y Callao
Descripción del Articulo
This comparative descriptive research aimed to compare resilience among the teachers from Ventanilla and Callao districts. The sample 286 teachers (152 from Callao and 134 from Ventanilla) of both sexes and whose labor condition were to be permanent and temporary teachers. A Resilience scale for tea...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | tesis de maestría |
| Fecha de Publicación: | 2012 |
| Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
| Repositorio: | USIL-Institucional |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.usil.edu.pe:20.500.14005/1239 |
| Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.14005/1239 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Primary education State schools Cognitive ability Educational institution Educación primaria Escuela estatal Capacidad Sistema de enseñanza https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
| Sumario: | This comparative descriptive research aimed to compare resilience among the teachers from Ventanilla and Callao districts. The sample 286 teachers (152 from Callao and 134 from Ventanilla) of both sexes and whose labor condition were to be permanent and temporary teachers. A Resilience scale for teachers (ER-D) was applied to evaluate four factors: significant participation, self- esteen and learning, prosocial behavior and supporting perception. After processing the results, we came across to the conclusion that significant differences do not exist in the levels of resilience between the elementary school teachers of Ventanilla and Callao. Regarding the factors of significant participation, pro-social behavior and perception of support, do not exist significant differences between the teachers of both districts either. On the other hand, talking about self-esteem and learning, there are significant differences in favour of teachers of Ventanilla. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).