Exportación Completada — 

Niveles de comprensión lectora según género en estudiantes del 5° de primaria de instituciones educativas del Callao

Descripción del Articulo

Sought to describe and compare the levels of reading comprehension, according to gender. The sample comprised 100 students, 50 girls and 50 boys in the 5th grade educational institutions of Callao. The ACL5 º (Catala et al 2001) testwas applied adapted (Gomez, 2009). The results showed that 10% of b...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Huamán Díaz, Maritza Antonia
Formato: tesis de maestría
Fecha de Publicación:2012
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:USIL-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.usil.edu.pe:usil/1170
Enlace del recurso:https://repositorio.usil.edu.pe/handle/usil/1170
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Text comprehension
Primary education
Educational institution
Sex distribution
Comprensión del texto
Educación primaria
Sistema de enseñanza
Distribución por sexo
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01
Descripción
Sumario:Sought to describe and compare the levels of reading comprehension, according to gender. The sample comprised 100 students, 50 girls and 50 boys in the 5th grade educational institutions of Callao. The ACL5 º (Catala et al 2001) testwas applied adapted (Gomez, 2009). The results showed that 10% of boys and 16% of girls are at a very low level, 22% of boys and 30% of girls are at a low level, 44% of boys and 30% of girls are moderately low, 22% of boys and 18% of girls are within normal limits, the high level was reached by only 2% of boys and 6% of girls. The data show low performance in reading comprehension. In addition, we determined that there are no significant differences in levels of reading comprehension by gender.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).