Procesos cognitivos básicos según género de estudiantes del cuarto grado de primaria de una institución educativa de Ventanilla

Descripción del Articulo

The purpose of this research was to determine if significant differences in basic cognitive processes in children of the fourth grade of a school window. Regarding the research design this study corresponds to a comparative descriptive study. The instrument used Battery 3 Psychology assessment Garci...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Córdova Rojas, Morayma Carolina
Formato: tesis de maestría
Fecha de Publicación:2012
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:USIL-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.usil.edu.pe:20.500.14005/1137
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.14005/1137
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Cognitive process
Primary schools
Sex distribution
Educational institution
Conocimiento previo
Escuela primaria
Distribución por sexo
Sistema de enseñanza
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01
Descripción
Sumario:The purpose of this research was to determine if significant differences in basic cognitive processes in children of the fourth grade of a school window. Regarding the research design this study corresponds to a comparative descriptive study. The instrument used Battery 3 Psychology assessment Garcia, Gonzales and Garcia. (2010). Test was applied to a sample comprised of 152 students, where results indicate that there is significant difference in the cognitive process of perceptual organization.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).