Estilos de aprendizaje y rendimiento académico en estudiantes del cuarto de secundaria de una institución educativa de Ventanilla

Descripción del Articulo

This study refers to the relationship between learning styles and academic performance, corresponding to a type of substantive research and descriptive correlational design. We used a sample available for non-probabilistic, consisting of 201 students from secondary room window of a bar-Callao. Thein...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Raymondi Felipa, Rosa Maribel
Formato: tesis de maestría
Fecha de Publicación:2012
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:USIL-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.usil.edu.pe:20.500.14005/1301
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.14005/1301
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Educational institution
Learning strategy
Achievement control
Secondary schools
Centro de enseñanza
Estrategias de aprendizaje
Control del rendimiento
Escuela secundaria
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01
Descripción
Sumario:This study refers to the relationship between learning styles and academic performance, corresponding to a type of substantive research and descriptive correlational design. We used a sample available for non-probabilistic, consisting of 201 students from secondary room window of a bar-Callao. Theinstrument used for varying learning styles questionnaire was the Honey-Alonso Learning Styles (CHAEA), adapted to the Peruvian reality semantically, by Zavala (2008), and for variable academic performance evaluation minutes with the average four curricular areas. The results show that there is a relationship between academic performance and active learning styles, reflective and theoretical finding no relation to the pragmatic style.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).