Percepción del desempeño docente y rendimiento matemático de estudiantes de segundo grado de primaria en una institución educativa - Callao
Descripción del Articulo
The descriptive research, correlational design, was aimed at establishing the correlation between the perception of teacher performance and mathematics performance in the second grade students of an educational institution of Callao. The nonrandom sample available type consisted of 63 students from...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de maestría |
Fecha de Publicación: | 2012 |
Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
Repositorio: | USIL-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.usil.edu.pe:20.500.14005/1146 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.14005/1146 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Perception of others Achievement tests Primary schools Career development Percepción del otro Control de rendimiento escolar Escuela primaria Desarrollo profesional https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
Sumario: | The descriptive research, correlational design, was aimed at establishing the correlation between the perception of teacher performance and mathematics performance in the second grade students of an educational institution of Callao. The nonrandom sample available type consisted of 63 students from 6 to 9 years. Questionnaire was used for teacher performance, Valdés (2004), adapted by the researcher from the perceptions of students, valid (972 **) and reliability (.775 **) acceptable, and to measure performance were recorded mathematician grades earned in a math test of the Ministry of Education. The research results demonstrate the existence of a significant relationship (r = 0.684 **) between perceived teacher performance with its dimensions: efficiency, educational process, decision making, methodological guidelines and mathematical performance variable. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).