Estilos de liderazgo en los docentes de nivel secundario de la Red Educativa N° 06 de la región Callao

Descripción del Articulo

In schools considered successful, studies show that instructional leadership is one of the determining factors for the achievement of the objectives of the education system. The purpose of this research is to establish the leadership style that predominates in secondary level teachers of the Educati...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Gutiérrez Palomino, Fredi Edison
Formato: tesis de maestría
Fecha de Publicación:2010
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:USIL-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.usil.edu.pe:usil/1188
Enlace del recurso:https://repositorio.usil.edu.pe/handle/usil/1188
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:School effectiveness
Secondary schools
Criterion-referenced evaluation
Eficacia del centro de enseñanza
Escuela secundaria
Evaluación por objetivos
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01
Descripción
Sumario:In schools considered successful, studies show that instructional leadership is one of the determining factors for the achievement of the objectives of the education system. The purpose of this research is to establish the leadership style that predominates in secondary level teachers of the Educational Network N ° 6 of Callao. The research is a descriptive methodology which sample the 99 teachers who belong to two educational institutions. The instrument used is the leadership style questionnaire CELID-A, which provides information on three leadership styles: transformational, transactional, and laissez faire. The results show that teachers transformational style predominates, with a high dominance of the subdomain Inspiration, with higher scores of female teachers.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).