Comprensión lectora en sexto grado de primaria de dos instituciones (estatal y privada) de un distrito con alto índice de pobreza: Callao

Descripción del Articulo

This research is non-experimental and aimed to represent and compare levels of reading comprehension of sixth grade students of two elementary schools (state and private) in a district with high poverty such as Carmen de the League Reynoso – Callao. We used a comparative descriptive design for a sam...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Sánchez Mancilla, Aurora Elena
Formato: tesis de maestría
Fecha de Publicación:2012
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:USIL-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.usil.edu.pe:usil/1321
Enlace del recurso:https://repositorio.usil.edu.pe/handle/usil/1321
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Experimental research
Private school
State school
Text comprehension
Investigación experimental
Escuelas privadas
Escuelas públicas
Comprensión del texto
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01
Descripción
Sumario:This research is non-experimental and aimed to represent and compare levels of reading comprehension of sixth grade students of two elementary schools (state and private) in a district with high poverty such as Carmen de the League Reynoso – Callao. We used a comparative descriptive design for a sample consisting of 91 sixth grade students: 64 students of the educational institution of the state and 27 private institutions. The instrument applied was ACL6 reading comprehension test (Catala, G., Molina, E., Catala, M. & Monclús, R. (2001) adapted by (Ortega & Ramirez, 2009). Results indicated that there are differences significant in favor of the state educational institution in global reading comprehension and inferential reorganizacional dimensions.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).