Exportación Completada — 

Comprensión lectora de textos científicos y rendimiento escolar en ciencia, tecnología y ambiente en estudiantes de 2do año de secundaria de una institución educativa del Callao

Descripción del Articulo

The purpose of the research is to find the relation between the reading comprehension of the scientific texts and the school performance in science technology and environment in students of 2nd year of public high school of Callao’s Region. The sample is formed by 94 students of both sexes; they wer...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Arroyo Montes, Carlos Javier
Formato: tesis de maestría
Fecha de Publicación:2010
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:USIL-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.usil.edu.pe:usil/1074
Enlace del recurso:https://repositorio.usil.edu.pe/handle/usil/1074
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Text comprehension
Achievement tests
Secondary schools
Comprensión del texto
Control de rendimiento escolar
Escuela secundaria
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01
Descripción
Sumario:The purpose of the research is to find the relation between the reading comprehension of the scientific texts and the school performance in science technology and environment in students of 2nd year of public high school of Callao’s Region. The sample is formed by 94 students of both sexes; they were evaluated across the test applied in the International Program of Students' Evaluation constituted by six fragments of scientific texts in the science area. The sample type is no probabilistic of correlational design. Finally, the results allow demostrate the teacher’s labor for initiating to the students in the field of the investigation and the usefulness of the scientific texts to the process of education learning.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).