Uso del software educativo en aspectos psicopedagógicos, administrativos, técnicos y comunicacionales a través del autoinforme de docentes de primaria - Callao
Descripción del Articulo
The purpose of this descriptive simple investigation is to determine the use of educational software in the pedagogical, administrative, technical and communicational aspects throug self reporting of primary teachers of region Callao. The non-probabilistic sample consisted of sixty-six primary schoo...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | tesis de maestría |
| Fecha de Publicación: | 2012 |
| Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
| Repositorio: | USIL-Institucional |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.usil.edu.pe:20.500.14005/1084 |
| Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.14005/1084 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Educational software Self-evaluation Report Educational psychology Programa informático didáctico Introspección Psicología de la educación https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
| Sumario: | The purpose of this descriptive simple investigation is to determine the use of educational software in the pedagogical, administrative, technical and communicational aspects throug self reporting of primary teachers of region Callao. The non-probabilistic sample consisted of sixty-six primary school teachers belonging to the classroom teaching innovation. We designed an instrument adapted from a guide Microsift computer materials and software evaluation module ILCE education. Among the most striking findings are: teachers, managers and administrative staff are partially integrating the use of educational software in their teaching work. Teachers consider relevant educational software in motivation as a key factor to achieve learning, the evaluation with the use of computing resources as a fundamental aspect to make timely decisions about teaching and learning processes and as a means of organization in the educational institutions of Callao. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).