Estilos de aprendizaje y rendimiento académico del área de inglés en alumnos de cuarto grado de secundaria de una institución educativa del Callao
Descripción del Articulo
The purpose of this research is to establish the relationship between learning styles and academic achievement in the English area of students in fourth grade of secondary in a Military Educational Institution in Callao. The research design used is a descriptive correlational. The population consist...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | tesis de maestría |
| Fecha de Publicación: | 2010 |
| Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
| Repositorio: | USIL-Institucional |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.usil.edu.pe:20.500.14005/1113 |
| Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.14005/1113 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Learning strategy Primary schools Primary education Data processing Estrategia de aprendizaje Escuela primaria Tratamiento de la información https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
| Sumario: | The purpose of this research is to establish the relationship between learning styles and academic achievement in the English area of students in fourth grade of secondary in a Military Educational Institution in Callao. The research design used is a descriptive correlational. The population consists of 217 male students. The instrument used was the Questionnaire of Honey-Alonso of learning styles (CHAEA) and the academic performance of students used the consolidated registers of evaluation of the English area 2009. For the statistical analysis was used the SPSS 15.0, the results indicated a statistically significant association between the theoretical and pragmatic style to the final annual English average. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).