Estrategias de aprendizaje y comprensión lectora en alumnos de quinto año de secundaria de una institución educativa del Callao

Descripción del Articulo

This is a descriptive-correlational research that aims to establish the relationship between learning strategies and reading comprehension in high school students in fifth of an educational institution of Callao. The sample was comprised of a total of 67 students. We used the Learning Strategies Sca...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Barturén Silva, Matilde Luzmila
Formato: tesis de maestría
Fecha de Publicación:2012
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:USIL-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.usil.edu.pe:20.500.14005/1097
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.14005/1097
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Learning strategy
Text comprehension
Secondary schools
Estrategias de aprendizaje
Comprensión del texto
Escuela secundaria
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01
Descripción
Sumario:This is a descriptive-correlational research that aims to establish the relationship between learning strategies and reading comprehension in high school students in fifth of an educational institution of Callao. The sample was comprised of a total of 67 students. We used the Learning Strategies Scale ACRA (Roman & Gallego, 1994) and reading comprehension test (Tapia, 1982). The results show that there is significant correlation between low dimensions: strategies and information acquisition strategies of encoding information with reading comprehension. While between dimensions: strategies and information retrieval strategies and information support reading comprehension there is a low non significant.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).