Estrategias de aprendizaje y comprensión lectora en alumnos de quinto año de secundaria de una institución educativa del Callao
Descripción del Articulo
        This is a descriptive-correlational research that aims to establish the relationship between learning strategies and reading comprehension in high school students in fifth of an educational institution of Callao. The sample was comprised of a total of 67 students. We used the Learning Strategies Sca...
              
            
    
                        | Autor: | |
|---|---|
| Formato: | tesis de maestría | 
| Fecha de Publicación: | 2012 | 
| Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola | 
| Repositorio: | USIL-Institucional | 
| Lenguaje: | español | 
| OAI Identifier: | oai:repositorio.usil.edu.pe:20.500.14005/1097 | 
| Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.14005/1097 | 
| Nivel de acceso: | acceso abierto | 
| Materia: | Learning strategy Text comprehension Secondary schools Estrategias de aprendizaje Comprensión del texto Escuela secundaria https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 | 
| Sumario: | This is a descriptive-correlational research that aims to establish the relationship between learning strategies and reading comprehension in high school students in fifth of an educational institution of Callao. The sample was comprised of a total of 67 students. We used the Learning Strategies Scale ACRA (Roman & Gallego, 1994) and reading comprehension test (Tapia, 1982). The results show that there is significant correlation between low dimensions: strategies and information acquisition strategies of encoding information with reading comprehension. While between dimensions: strategies and information retrieval strategies and information support reading comprehension there is a low non significant. | 
|---|
 Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
    La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
 
   
   
             
            