Conducta grafomotora y escritura cursiva en alumnos del segundo grado de primaria de una institución educativa del Callao

Descripción del Articulo

Descriptive-correlational research aims to establish a link between behavior graphomotor and cursive writing in school 2nd grade of a public school in La Perla-Callao. The sample has comprised of a total of 40 students from 7 to 8 years (22 males and 18 females), chosen intentionally. The instrument...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Astoquillca Mayhuire, Oliver
Formato: tesis de maestría
Fecha de Publicación:2010
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:USIL-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.usil.edu.pe:usil/1076
Enlace del recurso:https://repositorio.usil.edu.pe/handle/usil/1076
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Sex distribution
Primary schools
Written examination
Text comprehension
Applied research
Distribución por sexo
Educación primaria
Examen escrito
Comprensión del texto
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01
Descripción
Sumario:Descriptive-correlational research aims to establish a link between behavior graphomotor and cursive writing in school 2nd grade of a public school in La Perla-Callao. The sample has comprised of a total of 40 students from 7 to 8 years (22 males and 18 females), chosen intentionally. The instruments used are: sheets systematic observation of the Motion Graphics (Ajuriaguerra and Auzia, 1973) and Cursive (Condemarín and M. Chadwick), which considers the sub-test: run normal speed, fast speed of implementation and quality of copy. The research results show the existence of a weak positive relationship (r = 0.353) between behavior and cursive writing graphomotor featuring children between 7 and 8 years of age, where p <0.05.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).