Conducta grafomotora y escritura cursiva en alumnos del segundo grado de primaria de una institución educativa del Callao
Descripción del Articulo
Descriptive-correlational research aims to establish a link between behavior graphomotor and cursive writing in school 2nd grade of a public school in La Perla-Callao. The sample has comprised of a total of 40 students from 7 to 8 years (22 males and 18 females), chosen intentionally. The instrument...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de maestría |
Fecha de Publicación: | 2010 |
Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
Repositorio: | USIL-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.usil.edu.pe:usil/1076 |
Enlace del recurso: | https://repositorio.usil.edu.pe/handle/usil/1076 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Sex distribution Primary schools Written examination Text comprehension Applied research Distribución por sexo Educación primaria Examen escrito Comprensión del texto https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
Sumario: | Descriptive-correlational research aims to establish a link between behavior graphomotor and cursive writing in school 2nd grade of a public school in La Perla-Callao. The sample has comprised of a total of 40 students from 7 to 8 years (22 males and 18 females), chosen intentionally. The instruments used are: sheets systematic observation of the Motion Graphics (Ajuriaguerra and Auzia, 1973) and Cursive (Condemarín and M. Chadwick), which considers the sub-test: run normal speed, fast speed of implementation and quality of copy. The research results show the existence of a weak positive relationship (r = 0.353) between behavior and cursive writing graphomotor featuring children between 7 and 8 years of age, where p <0.05. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).