Nivel de uso didáctico de los medios audiovisuales y su relación con el rendimiento académico en el área de ciencia tecnología y ambiente de los estudiantes del VI ciclo de secundaria de la ciudad de Rioja
Descripción del Articulo
The present investigation was carried out with a sample of 70 students of the VI Cycle of Basic Education Regulate of the level secondary, of the Educational lnstitution Manuel Segundo of the Águila Velásquez of the city of Rioja, in the period lective 2009. Starting from a former study descriptive...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2010 |
Institución: | Universidad Nacional de San Martin - Tarapoto |
Repositorio: | UNSM-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.unsm.edu.pe:11458/438 |
Enlace del recurso: | http://hdl.handle.net/11458/438 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Nivuso didáctico medios audiovisuales relación con rendimiento académico área ciencia tecnología ambiente estudiantes VI cicsecundaria ciudad Rioja |
Sumario: | The present investigation was carried out with a sample of 70 students of the VI Cycle of Basic Education Regulate of the level secondary, of the Educational lnstitution Manuel Segundo of the Águila Velásquez of the city of Rioja, in the period lective 2009. Starting from a former study descriptive - correlational the theoretic methods of induction, analysis, synthesis, as well as the empiric measurement methods and statistical methods utilized correlation as the strategy to determine the relation grade among the variables themselves, 1 have a meal also, techniques trial and he polls individual. Aftermaths corroborate our fact-finding hypothesis, right now than to the accomplishing the statistical tests heeded that the students's aver:age of the environmental- education test is Regular and insufficient ( 12 points in the scale vigesimal) and the average in the opinion poli on the O didactic- use levél of the half audiovisual presentations of Science Technology and Ambiente's area also Regular's criterial finds his place in the level ( 13 representing this score :a Negativetendency evaluation. lt as he evidences that the Academic performance of Science Technology and Ambiente's area conditions in shape heterogeheous and insufficient the environmental- education level of r cALcuuEA (0.513) as superior value critic rrAJJui,ATE (0.251) of the 68 grade of her secondary level Educational lnstitution Manuel Segundo Del Aquila Velasquez of city Rioja, in the period 2009. Therefore our fact-finding hypothesis is confirmed |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).