Estrategia didáctica basada en la resolución de problemas y el aprendizaje de rectas en cuerpos geométricos en estudiantes de primaria
Descripción del Articulo
        The purpose of the present study was to elaborate and apply a strategy based on the resolution of problems in the achievement of learning of parallel and perpendicular lines in geometrical figures in students of third grade of primary level, curricular area of mathematics. For the application of the...
              
            
    
                        | Autor: | |
|---|---|
| Formato: | otro | 
| Fecha de Publicación: | 2020 | 
| Institución: | Universidad Nacional de Trujillo | 
| Repositorio: | UNITRU-Tesis | 
| Lenguaje: | español | 
| OAI Identifier: | oai:dspace.unitru.edu.pe:20.500.14414/15761 | 
| Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.14414/15761 | 
| Nivel de acceso: | acceso abierto | 
| Materia: | Estrategia didáctica Resolución de problemas Aprendizaje de rectas en cuerpos geométricos | 
| Sumario: | The purpose of the present study was to elaborate and apply a strategy based on the resolution of problems in the achievement of learning of parallel and perpendicular lines in geometrical figures in students of third grade of primary level, curricular area of mathematics. For the application of the strategy a learning session was elaborated in which the empirical modeling and systemic methods were applied. In the foundation we worked with the analytical - synthetic, inductive - deductive and comparative theoretical methods. The execution took into account the techniques of the exhibition, the team work, the collaborative work. In the evaluation, the techniques of hetero-evaluation, co-evaluation and self-evaluation were applied. After the conclusion of the session, it was concluded that the students achieved the learning of parallel and perpendicular lines in geometric figures. | 
|---|
 Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
    La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
 
   
   
             
            