Calidad del servicio turístico en el área de conservación privada “Bosque Natural El Cañoncillo”

Descripción del Articulo

This thesis aims to determine the quality of the tourist service with the satisfaction of _x000D_ the visitors in the Private Conservation Area “Natural forest El Cañoncillo”, through the fulfillment of the dimensions tangible elements, reliability, responsiveness, security and empathy. Visitor sati...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Delgado Abanto, Jasmin Anais
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2019
Institución:Universidad Nacional de Trujillo
Repositorio:UNITRU-Tesis
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:dspace.unitru.edu.pe:20.500.14414/13492
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.14414/13492
Nivel de acceso:acceso abierto
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description This thesis aims to determine the quality of the tourist service with the satisfaction of _x000D_ the visitors in the Private Conservation Area “Natural forest El Cañoncillo”, through the fulfillment of the dimensions tangible elements, reliability, responsiveness, security and empathy. Visitor satisfaction was found to be high with 70% of all five dimensions: tangible elements, reliability, responsiveness, security and empathy. Highlighting the dimensions that stand out with the security and empathy both with 75% of high valuation, highlighting each of them an element that is sufficient knowledge to answer questions with 77% and empathy the friendliness of the staff with 83%, followed by the tangible elements with 73% highlighting in this dimension the physical appearance of the staff with 77%, response capacity with 67% excelling the fast service with 72% and reliability with 62% prevailing the service component at the first time with 69%. _x000D_ Methods such as the analytical-synthetic method and ethnographic method were used; as for the techniques were used: The interview, the survey, signing and direct observation; The instruments were interview questionnaire, survey questionnaire, camera, recorder and field notebook. We applied the questionnaire of 22 questions of the model SERVPERF to measure the satisfaction to 245 visitors after receiving the service.
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Highlighting the dimensions that stand out with the security and empathy both with 75% of high valuation, highlighting each of them an element that is sufficient knowledge to answer questions with 77% and empathy the friendliness of the staff with 83%, followed by the tangible elements with 73% highlighting in this dimension the physical appearance of the staff with 77%, response capacity with 67% excelling the fast service with 72% and reliability with 62% prevailing the service component at the first time with 69%. _x000D_ Methods such as the analytical-synthetic method and ethnographic method were used; as for the techniques were used: The interview, the survey, signing and direct observation; The instruments were interview questionnaire, survey questionnaire, camera, recorder and field notebook. We applied the questionnaire of 22 questions of the model SERVPERF to measure the satisfaction to 245 visitors after receiving the service.La presente tesis tuvo como objetivo determinar la calidad del servicio turístico con la satisfacción de los visitantes en el Área de Conservación Privada “Bosque Natural El Cañoncillo”, a través del cumplimiento de las dimensiones elementos tangibles, fiabilidad, capacidad de respuesta, seguridad y empatía. Se encontró que la satisfacción de los visitantes es alta con un 70% de la totalidad de las cinco dimensiones: elementos tangibles, fiabilidad, capacidad de respuesta, seguridad y empatía. Resaltando dos dimensiones que son la seguridad y empatía ambas con el 75% de valoración alta, destacando de cada una de ellas un elemento que es el conocimiento suficiente para responder a las preguntas con el 77% y la empatía la amabilidad del personal con un 83%, seguido de los elementos tangibles con el 73% destacando en esta dimensión la apariencia física del personal con el 77%, capacidad de respuesta con el 67% sobresaliendo el servicio rápido con el 72% y la fiabilidad con un 62% prevaleciendo el componente servicio a la primera vez con el 69%. _x000D_ Se utilizó los métodos como el método analítico – sintético y método etnográfico; en cuanto a las técnicas se usó: la entrevista, la encuesta, fichaje y observación directa; los instrumentos fueron: cuestionario de entrevista, cuestionario de encuesta, la cámara fotográfica, grabadora y libreta de campo. Se aplicó el cuestionario de 22 preguntas del modelo SERVPERF para medir la satisfacción a 245 visitantes después de haber recibido el servicio.TesisspaUniversidad Nacional de TrujilloTESIS TUR 022/2019;SUNEDUinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/pe/Universidad Nacional de TrujilloRepositorio institucional - UNITRUreponame:UNITRU-Tesisinstname:Universidad Nacional de Trujilloinstacron:UNITRUcalidad del servicio turísticobosque natural el cañoncilloelementos tangiblesfiabilidadseguridadCalidad del servicio turístico en el área de conservación privada “Bosque Natural El Cañoncillo”info:eu-repo/semantics/bachelorThesisTítulo ProfesionalLicenciada en TurismoTurismoUniversidad Nacional de Trujillo.Facultad de Ciencias SocialesORIGINALJASMIN DELGADO ABANTO.pdfJASMIN DELGADO ABANTO.pdfapplication/pdf7712487https://dspace.unitru.edu.pe/bitstreams/70b40d95-b451-418c-9ca7-3ba0ce45cb49/downloadfa786c9184be2cedd58b735296ed9bd7MD51LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-81748https://dspace.unitru.edu.pe/bitstreams/d640275a-d2ce-47b2-be80-dd16b818d95c/download8a4605be74aa9ea9d79846c1fba20a33MD5220.500.14414/13492oai:dspace.unitru.edu.pe:20.500.14414/134922024-04-21 14:00:21.165http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/pe/info:eu-repo/semantics/openAccessopen.accesshttps://dspace.unitru.edu.peRepositorio Institucional - UNITRUrepositorios@unitru.edu.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