Motivación de los trabajadores y calidad de servicio en un Centro de Idiomas de Trujillo, año 2022

Descripción del Articulo

The main objective of this research was to evaluate the relationship between the employee motivation and the quality of service in a language centre in Trujillo in 2022, following a quantitative approach study, correlational level and non experimental methodological design, where 74 employees and th...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Gonzales Ruiz, Juan Carlos
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2022
Institución:Universidad Nacional de Trujillo
Repositorio:UNITRU-Tesis
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:dspace.unitru.edu.pe:20.500.14414/17008
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.14414/17008
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Motivación
Satisfacción
Calidad de servicio
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Satisfacción
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description The main objective of this research was to evaluate the relationship between the employee motivation and the quality of service in a language centre in Trujillo in 2022, following a quantitative approach study, correlational level and non experimental methodological design, where 74 employees and the same proportion of students of this language centre were taken into account as the study population, using the survey technique to collect data. As for the most important results, it was found that 28.4% of teachers had low levels of motivation, while 25.7% said that the quality of service was poor. In conclusion, the general hypothesis of the study was proven, demonstrating at a statistical level that there is a direct relationship between the motivation of the workers and the quality of service in a language centre in Trujillo in 2022, meaning that the greater the motivation in this study population, the greater the perception of the quality of service.
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spelling Hurtado Aguilar, Roger AlfredoGonzales Ruiz, Juan Carlos4/24/2023 10:564/24/2023 10:562022https://hdl.handle.net/20.500.14414/17008The main objective of this research was to evaluate the relationship between the employee motivation and the quality of service in a language centre in Trujillo in 2022, following a quantitative approach study, correlational level and non experimental methodological design, where 74 employees and the same proportion of students of this language centre were taken into account as the study population, using the survey technique to collect data. As for the most important results, it was found that 28.4% of teachers had low levels of motivation, while 25.7% said that the quality of service was poor. In conclusion, the general hypothesis of the study was proven, demonstrating at a statistical level that there is a direct relationship between the motivation of the workers and the quality of service in a language centre in Trujillo in 2022, meaning that the greater the motivation in this study population, the greater the perception of the quality of service.La presente investigación planteó como principal objetivo evaluar la relación entre la motivación de los trabajadores y la calidad de servicio en un centro de idiomas de Trujillo, año 2022, siguiendo un estudio de enfoque cuantitativo, nivel correlacional y diseño metodológico no experimental, donde se tomó en cuenta como población de estudio a 74 trabajadores y a la misma proporción de estudiantes de este centro de idiomas, empleando la técnica de la encuesta para recolectar datos. En cuanto a los resultados más destacados, se identificó que existe un 28,4% de docentes con bajos niveles de motivación; mientras que, un 25,7% expresa que la calidad de servicio es mala. Como conclusiones, se comprobó la hipótesis general del estudio, demostrando a nivel estadístico que existe una relación directa entre la motivación de los trabajadores y la calidad de servicio en un centro de idiomas de Trujillo, año 2022, significando que a mayor motivación en esta población de estudio, existirá también una mayor percepción de la calidad de servicio.TesisspaUniversidad Nacional de Trujilloinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/Universidad Nacional de TrujilloRepositorio institucional - UNITRUreponame:UNITRU-Tesisinstname:Universidad Nacional de Trujilloinstacron:UNITRUMotivaciónSatisfacciónCalidad de servicioMotivación de los trabajadores y calidad de servicio en un Centro de Idiomas de Trujillo, año 2022info:eu-repo/semantics/bachelorThesisSUNEDUTítulo ProfesionalLicenciado en AdministraciónAdministraciónUniversidad Nacional de Trujillo. Facultad de Ciencias EconómicasORIGINALgonzalesruiz_juan.pdfgonzalesruiz_juan.pdfapplication/pdf2574664https://dspace.unitru.edu.pe/bitstreams/c55eaae5-5835-4f57-8ba7-b42b416d9b50/downloade72449f18d2512d2b462079e4728ecc1MD51LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-81748https://dspace.unitru.edu.pe/bitstreams/f00dab52-7886-48d5-9b51-d2cf7ce4f3ab/download8a4605be74aa9ea9d79846c1fba20a33MD5220.500.14414/17008oai:dspace.unitru.edu.pe:20.500.14414/170082024-01-01 20:48:19.449https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessopen.accesshttps://dspace.unitru.edu.peRepositorio Institucional - UNITRUrepositorios@unitru.edu.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